اجتماعی

پیش‌نویس «لایحه حمایت از حقوق سالمندی» آماده شد

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از آماده شدن پیش‌نویس لایحه حمایت از حقوق سالمندان خبر داد و گفت: از آنجایی که باید پیش از ارائه پیش‌نویس به مجلس نظرات دستگاه‌های عضو اتخاذ شود، هم‌اکنون در حال نهایی کردن نظرات کارشناسی هستیم تا لایحه در روند اجرایی خود قرار گیرد.

مژگان رضازاده در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، با اشاره به اینکه موضوع حقوق سالمندی از موضوعات حائز اهمیت در نظام‌های حقوقی دنیا محسوب می‌شود، تصریح کرد: در سند ملی سالمندان برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به حوزه سالمندی دستگاه‌ها مشخص شده است. به عبارتی سند ملی سالمندی نقشه راهی برای ارتقای وضعیت سالمندی در راستای تغییرات جمعیتی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت سند ملی سالمندی و لایحه حمایت از حقوق سالمندان، گفت: در سند ملی سالمندی نقشه راهی تدوین شده است که دستگاه‌ها براساس آن نقشه راه‌ اقدامات خود را عملیاتی می‌کنند، اما لایحه حمایت از حقوق سالمندان به حمایت از حقوق سالمندی مربوط می‌شود که توسط مجری تخصصی و برای بررسی مفاد قانونی است.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان درباره آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق سالمندان اظهار کرد: در حال حاضر پیش‌نویس لایحه حمایت از حقوق سالمندان آماده شده است و از آنجایی که باید نظرات دستگاه‌های عضو نیز اتخاذ شود، هم‌اکنون در حال نهایی کردن نظرات کارشناسی هستیم تا لایحه در روند اجرایی خود قرار گیرد.

رضازاده اعلام کرد که پس از انجام اقدامات نهایی، موضوع برای تصویب در مجلس شورای اسلامی روند قانونی خود را طی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ۱۶ دستگاه عضو شورای ملی سالمندان هستند که پیش‌نویس این لایحه برای تمامی صاحب‌نظران حوزه سالمندی از جمله دستگاه‌های عضو شورای ملی سالمندان فرستاده شده است؛ زمانی که این جلسات تشکیل و براساس نقطه نظر دستگاه‌ها بررسی شود، پس از تصویب شورای ملی سالمندان پیش‌نویس لایحه به مجلس ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023