گردشگری و سفر

خانه‌های بوم‌گردی روستای قوزلوی ماهنشان در انتظار گردشگران

مجله خبری آبادی 118/زنجان رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماه‌نشان گفت: سه اقامتگاه بوم‌گردی در روستای قوزلو ماه‌نشان برای اقامت گردشگران تدارک دیده شده است.

نجفعلی عزیزی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 با اشاره اینکه روستای پلکانی قوزلو شرایط جغرافیایی خاصی داشته و شبیه ماسوله است و جذابیت‌های خاص خود را دارد، اظهار کرد: این روستا با ۶۰ خانواده و ۲۰۰ نفر جمعیت در شهرستان ماه‌نشان و در بخش انگوران واقع شده و به خاطر طبیعت زیبا و بکری که دارد در جذب توریست موفق بوده است.

وی با اشاره به جذابیت این روستا برای گردشگران، اضافه کرد: این مسئله باعث شد بتوانیم این روستا را به عنوان یک روستای هدف گردشگری تبلیغ کنیم.

این مسئول با اشاره به جلسه مشترک میراث فرهنگی و بنیاد مسکن در رابطه با حفظ بافت این روستا،اذعان کرد: مقرر شد بر روند ساخت‌وساز خانه‌هایی که قرار است در این روستا احداث شود نظارت دقیق انجام گیرد، همچنین بافت روستا به شکل فعلی حفظ شود و از حالت طبیعی خود خارج نگردد.  

عزیزی اذعان کرد: در شهرستان ماه‌نشان خانه‌های بوم‌گردی به خوبی رواج و فعال شده است، مردم به این صنعت و کسب درآمد از گردشگری رو آورده‌اند و باید از آن استفاده کرد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماه‌نشان با تاکید بر اینکه اکنون صنعت گردشگری در دنیا حرف اول را می‌زند و این مهم در صورتی به خوبی دیده می‌شود که زیرساخت‌ها را آماده کنیم، تشریح کرد: در روستای انگوران، ینگئجه سینار، خندقلو و میانج هم خانه بوم‌گردی تدارک دیده شده است. 

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023