جامعه شهری

آغاز طرح تذکر لسانی و ساماندهی سد معبر در چهارراه ولیعصر/ شناسایی و ثبت دستفروشان

شهردار منطقه ۱۱ تهران اعلام کرد: طرح تذکر لسانی و بازگشایی معبر از بساط گستری در چهارراه حضرت ولیعصر (عج) آغاز شده و تا ساماندهی کامل در بازارچه سرمد ادامه دارد.

سید محمد موسوی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، در توضیح بیشتر طرح شهرداری منطقه ۱۱ تهران گفت: همزمان با آغاز احداث حریم ملکی مجموعه تئاتر شهر طرح ساماندهی سد معبر نیز آغاز شده است و زمینی به متراژ حدودا هزار مترمربع از اموال شهرداری پس از تسطیح به جهت احداث غرفه و ساماندهی دست فروشان آماده شد.

اختصاص ۲۰۰ غرفه به دستفروشان چهارراه ولیعصر در بازارچه سرمد

وی با بیان اینکه زمین مذکور از اموال با ارزش شهرداری در این محدوده است که با هدف ساماندهی و رفع سد معبر و کمک به اقشار کم درآمد جامعه با مشارکت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تدارک دیده شده است، اظهار کرد: حدودا ۲۰۰ غرفه در این زمین فراهم شده است و دستفروشان به منظور ساماندهی شناسایی و ثبت شده‌اند.

وضعیت سد معبر در محدوده حریم هنر و تئاتر شهر اصلا پذیرفته نیست

مطابق قانون موظف به ساماندهی و رفع سد معبر هستیم

موسوی خاطرنشان کرد: وضعیت سد معبر در محدوده حریم هنر و تئاتر شهر اصلا پذیرفته نیست و هنرمندان بسیاری نیز از وضع موجود گله مند هستند. ما ارتباط خوبی با هنرمندان مجموعه تئاتر شهر داریم و علاوه بر آن در دیدارهای مردمی هم مکرراً شهروندان از وضعیت تردد به خصوص در ساعات عصرگاهی در این مسیر به دلیل ایجاد مزاحمت توسط بساط گستران گله مند هستند و ما مطابق قانون موظف به ساماندهی و رفع سد معبر هستیم.

جلوگیری و برخورد قانونی با هرگونه بساط گستری در معبر چهارراه ولیعصر 

وی همچنین گفت: طی سال گذشته چند نوبت طرح اجرا شد تا زمین و غرفه‌ها آماده شود و اکنون که شرایط فراهم است مدیریت شهری با همکاری شرکت شهربان و معبربان، نیروی انتظامی، دستگاه‌های نظارتی، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و عوامل اجرایی مدیریت شهری منطقه ۱۱ در ابتدا با تذکر لسانی طرح را مجدد از سر گرفته است و از حضور هرگونه بساط گستر در معبر به جد جلوگیری و برخورد قانونی می‌شود.

شهردار منطقه ۱۱ تهران تأکید کرد: در اجرای طرح ساماندهی سد معبر نیازمند همراهی شهروندان هستیم و هدف ما کمک به معیشت نیازمندان واقعی که دستفروشی می‌کنند است تا برخی دیگر که سودجو هستند و با تمامیت خواهی مانع احقاق حقوق شهروندی مردم می‌شوند، شناسایی شوند.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023