گردشگری و سفر

پیش‌بینی ۳۵ هزار نفر ظرفیت اسکان اضطراری در نوروز

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی سرپرست شهرداری مشهد گفت: در زمینه اسکان اضطراری و موقت برای حدود ۳۵ هزار نفر ظرفیت پیش‌بینی شده است.

جواد اصغری امروز، ۱۳ اسفند ماه، در مانور قرارگاه عملیاتی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: کمیته خدمات شهری ذیل قرارگاه خدمات سفر است که در حوزه زیباسازی و فضاآرایی شهر و خدمات عمومی فعالیت می‌کند.

وی افزود: در زمینه اسکان اضطراری و موقت برای حدود ۳۵ هزار نفر ظرفیت پیش‌بینی شده است. ۱۸ ایستگاه راهنمای زائر به صورت ثابت و ۳۸ گروه راهنمای زائر سیار در حوزه اطلاع‌رسانی در سطح شهر فعال خواهند بود. نظافت خارج از شهر تا شعاع ۱۰ کیلومتری نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اصغری تصریح کرد: همچنین در ورودی‌های شهر ایستگاه‌های استقبال از زائر مستقر شده است. ۱۲ جایگاه عرضه مستقیم کالا نیز در راستای رفاه زائران جانمایی شده است. علاوه بر این در سطح شهر حدود ۴۱۵۰ چشمه سرویس بهداشتی فعال است و حدود ۲۲ دوش سیار پیرامون حرم مطهر رضوی مستقر شده است.

وی ادامه داد: در نوروز ۱۴۰۲ جشنواره‌هایی از جمله جشنواره سوغات برای زائران و مجاوران برنامه‌ریزی شده است. یکی دیگر از اقدامات شهرداری تخصیص ۹ قطعه زمین برای احداث نانوایی سیار است. نوروز امسال شهرداری مشهد در خصوص زیباسازی شهر ۱۵ میلیون بوته گل و ۱۵۰۰ جعبه گل در سطح شهر مستقر کرده که ۴۰ درصد المان‌های گل در حاشیه شهر قرار دارند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023