گردشگری و سفر

ضرورت توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری روستاهای تربت حیدریه

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی  رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه، توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری روستاهای این شهرستان را ضروری دانست.

علی محمدی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 از برگزاری شب‌های فرهنگی گردشگری بایگ به مناسبت دهه کرامت و پاسداشت هفته میراث فرهنگی در محل مجموعه تاریخی قطب‌الدین حیدر خبر داد.

وی افزود: در راستای معرفی قابلیت‌ها و توجه به توانمندی‌های روستاهای توابع شهرستان، در این برنامه فرهنگی گردشگری ۸ روستای بخش بایگ به همراه شهر ملی بایگ، در مدت یک هفته به معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و فرهنگی خود خواهند پرداخت.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه ادامه داد: در این رویداد فرهنگی، هر شب یکی از روستاهای بخش بایگ شامل روستاهای حصار، رود معجن، رزگ، بسک، فدیهه، سرخ‌آباد، گشن و خورشبر و شهر ملی بایگ داشته‌های فرهنگی، هنری، صنایع‌دستی، سوغات، آئین و رسوم سنتی و بازی‌های بومی محلی خود را در معرض دید عموم مردم، نمایش می‌گذارند.

محمدی تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری روستاها در راستای رونق اقتصادی روستاها به‌ویژه در قالب ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، بازارچه‌های صنایع‌دستی و سوغات، برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها و … از اولویت‌های و سیاست‌های اداره میراث فرهنگی شهرستان است.

وی ادامه داد: این جشنواره از ۲۰ لغایت ۲۷ اردیبهشت ماه در دو قالب نمایشگاهی در محل رباط طبسی و برگزاری مراسم آئینی و جشن در مجموعه قطب‌الدین حیدر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023