گردشگری و سفر

مقاصد گردشگری ماه رمضانی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی معرفی می‌شود

مجله خبری آبادی 118/مازندران شهرستان‎های سوادکوه و سوادکوه شمالی از مهمترین مسیرها و مقاصد گردشگری مسافران در ایام مختلف سال است.به همین خاطر مقاصد مناسب سفر در ماه مبارک رمضان را در دو شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی معرفی می‌کنیم تا در روزهای باقیمانده از تعطیلات نوروزی، خانواده‌های روزه‌دار بهره کافی را از آن ببرند.

شهرستان‎های سوادکوه و سوادکوه شمالی از مهمترین مسیرها و مقاصد گردشگری مسافران در ایام مختلف سال است.

نوروز فرصت مناسبی است که می‌توان این دو شهرستان را دید و با زیباترین نعمات خدادادی و آثار تاریخی آن، خاطره ساخت.

کوهستان‌های اساطیری، جنگل‌های تاریخی هیرکانی، دریاچه‌ها، روستاهای بکر، آثار تاریخی و بقاع متبرکه از جمله ظرفیت‌های گردشگری شهرستان سوادکوه است که مسافران می‌توانند هم از نعمات زیبای خداوندی بهره‌مند شوند و هم فریضه روزه‌داری را حفظ کنند.

مقاصد گردشگری ماه رمضانی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی معرفی می‌شود

به همین خاطر مقاصد مناسب سفر در ماه مبارک رمضان را در دو شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی معرفی می‌کنیم تا در روزهای باقیمانده از تعطیلات نوروزی، خانواده‌های روزه‌دار بهره کافی را از آن ببرند.

حجت الاسلام محسن قبادیان کارشناس مذهبی در خصوص شرایط مسافرت در ماه مبارک رمضان گفت: بطور کلی فرد مسافر نمی‌تواند روزه بگیرد، مگر آنکه قصد ۱۰ روزه نماید. ولی اگر سفر ضروری اتفاق بیفتد و فرد بخواهد روزه خود را هم حفظ نماید، باید تا هنگام اذان ظهر در وطن خود حضور داشته باشد و بعد از آن به سفر برود و تا قبل از اذان ظهر روز بعد، به وطن خود برگردد. یعنی عبارت دیگر می‌توان مسافرتهای ۲۴ ساعته را به بازه زمانی بعد از اذان ظهر تا قبل از اذان ظهر روز بعد موکول کرد.

مقاصد گردشگری ماه رمضانی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی معرفی می‌شود

این کارشناس مذهبی افزود: در مواردی که فرد روزه‌دار از حدود شرعی ترخص خارج نشود، مسافر محسوب نمی‌شود و می‌تواند با حفظ روزه، در محدوده هشت فرسخ از آخرین خانه شهر، ( تقریبا بیست و دو و نیم کیلومتر) تردد نماید.

مرتضی قربانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه هم با اشاره به همزمانی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و لزوم توجه به شعائر دینی در طول سفر گفت: مقاصد گردشگری متنوعی در شهرستان وجود دارد که به نسبت شهرهای همجوار دارای حد شرعی مناسبی است و خانواده‌ها می‌توانند با اطمینان از سلامت روزه‌داری خود، به این نقاط سر بزنند و از موهبت خدادادی و ابنیه و آثار  تاریخی شهرستان دیدن نمایند.

مقاصد گردشگری ماه رمضانی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی معرفی می‌شود

قربانی افزود: مناطق نمونه گردشگری مانند پارک جنگلی جوارم، آزادمهر و دریاچه شورمست با دارا بودن امکانات مناسب مانند سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، آلاچیق و همچنین نزدیکی به شهرهای زیراب و پل سفید، از بهترین مقاصد سفر در ماه مبارک رمضان هستند که مسافران و اهالی شهرستان می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی سوادکوه اظهار کرد: بقاع متبرکه شهرستان سوادکوه مهمترین حوزه گردشگری مذهبی منطقه محسوب می‌شوند که هر ساله در این ایام، بخصوص تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، میزبان هزاران زائر و مسافر هستند.

مقاصد گردشگری ماه رمضانی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی معرفی می‌شود

وجود امکانات اقامتی و رفاهی، نزدیکی به شهر و محورهای اصلی از جمله دلایل پیشنهاد این اماکن مقدس به مسافران و خانواده‌های روزه‌دار است. امامزاده عبدالحق ( ع)، امامزاده ابوطالب ( ع)، درویش ماهرو و تعداد زیادی از امامزادگان شهرستان سوادکوه بخاطر دارا بودن امکانات لازم، قابلیت میزبانی از مسافران و گردشگران را دارند.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سوادکوه نیز در این زمینه اظهار کرد: آثار باستانی مختلف مانند برج لاجیم، غار اسپهبد خورشید و مناطق جنگلی بهمنان سوادکوه هم از دیگر نقاطی است که مختصات آن با حدود شرعی شهرستان مطابقت دارد و مسافران و خانواده‌ها می‌توانند به‌عنوان مقاصد گردشگری ماه رمضان خود به آنها سر بزنند.

مقاصد گردشگری ماه رمضانی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی معرفی می‌شود

عابد رحمتی مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه شمالی، رستوران‌ها، متل‌ها و اقامتگاه‌های دارای مجوز فعالیت در ماه مبارک رمضان را مهمترین ظرفیت‌های شهرستان برای میزبانی از مسافران نوروزی معرفی کرد و گفت: در کنار بقاع متبرکه که دارای امکانات مختلف رفاهی و اقامتی هستند، مسافران و خانواده‌ها می‌توانند از نقاطی مانند سد زمزم، جنگل‌های پلنگ دره و اندارگلی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی لفور و سد سنبل رود برای مسافرت‌های یک روزه استفاده کنند.

مقاصد گردشگری ماه رمضانی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی معرفی می‌شود

رحمتی افزود: مجموعه‌های بوم‌گردی روستاهای منطقه لفور که با بندپی هم مرز هستند نیز از جمله اهداف و مقاصد گردشگری ساکنان و شهروندان بابل می‌تواند محسوب شود تا با رعایت حدود شرعی و حد ترخص، در ماه مبارک رمضان از ظرفیت‌های گردشگری آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023