گردشگری و سفر

برگزاری هفته‌ فرهنگی و گردشگری تربت‌حیدریه

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: همزمان با ایام دهه کرامت هفته‌ فرهنگی و گردشگری تربت‌حیدریه با رویکرد معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان در مشهد در حال برگزاری است.

علی محمدی در گفت و گو با مجله خبری آبادی 118 اظهار کرد: هفته فرهنگی و گردشگری تربت‌حیدریه با رویکرد معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف شهرستان در حوزه‌های فرهنگی، میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی، هنری، بازی‌های بومی و محلی و محیط‌زیست در حال برگزاری است.

وی افزود: ایجاد فضای هم‌گرایی، همدلی و انسجام تربتی‌های ساکن سایر شهرها به ‌ویژه تربتی‌های مقیم مشهد و جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان از دیگر اهداف این برنامه است‌.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه ادامه داد: برنامه‌های این هفته نیز فرصت خوبی برای شهر و بخش‌های تابعه شهرستان‌ است که مفاخر و شخصیت‌های علمی فرهنگی، فرهنگ بومی و محلی خود را معرفی کنند که در همین خصوص شب‌های شعر و برنامه‌های فرهنگی هنری نیز برگزار می‌شود.

محمدی تصریح کرد: در این نمایشگاه هنرمندان صنایع‌دستی از جمله رشته‌های عقیق، فرت‌بافی، صنایع چرمی، نمدمالی، خراطی و اقامتگاه‌های بومگردی نیز به ارائه توانمندی‌های خود می‌پردازند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه اظهار کرد: نمایشگاه هفته فرهنگی شهرستان‌ در محل خانه تاریخی توکلی در خیابان نواب صفوی ۷، تا دوازدهم خردادماه دایر است.

محمدی گفت: این نمایشگاه با همکاری فرمانداری و مشارکت ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهرداری و شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه، فرهنگ و ارشاد، شهرداری کدکن، شهرداری بایگ و تشکل‌های غیر دولتی و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان‌ برگزار شده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023