جامعه شهری

تثبیت ۶ پلاک ثبتی به عنوان باغ در شورای شهر تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران شش پلاک ثبتی را به عنوان باغ در شهر تهران تصویب کردند.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست‌وچهارمین جلسه علنی این شورا بررسی پلاک ثبتی‌های مختلف در خصوص باغ بودن یا نبودن را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا جعفر شربیانی با اشاره به پلاک ثبتی ۷۲.۱۶۱۶ گفت: این زمین به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع در منطقه دو واقع شده و با توجه به اینکه حد نصاب درختان لازم را دارد کمیسیون شهرسازی شورا رأی به باغ بودن این زمین داده است که اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز با اکثریت آرا با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

وی در ادامه به پلاک ثبتی ۴۳.۱۰۴۹ اشاره کرد و افزود: این زمین به مساحت ۶۴۰ مترمربع در منطقه چهار واقع شده و با توجه به اینکه یک زمین مشجر دایر در باغ است کمیسیون شهرسازی شورا رأی به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

شربیانی با اشاره به پلاک ثبتی ۷۰.۴۰۰۰۱.۶۱ اظهار کرد: این زمین به مساحت ۲۳۵۰ مترمربع در منطقه سه واقع شده و با توجه به اینکه کمیسیون ماده ۱۲ رأی به دایر بر مشجر بودن این زمین داده است کمیسیون شهرسازی شورا نیز رأی به باغ بودن این زمین داده است که اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز با اکثریت آرا با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

 عضو شورای شهر تهران به پلاک ثبتی ۳۰۰۰ اشاره کرد و افزود: این زمین به مساحت ۴۷۶ مترمربع حد نصاب درختان لازم را ندارد؛ اما کمیسیون شهرسازی شورا براساس غلبه پوشش درختان در این زمین رأی به باغ بودن آن داده‌اند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

شربیانی به پلاک ثبتی ۱۰۰۰.۹۶۲۹ اشاره کرد و افزود: این زمین به مساحت ۳۴۲۴ مترمربع در منطقه یک واقع شده و کمیسیون شهرسازی شورا رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

وی همچنین به پلاک ثبتی ۳۵.۵۵ اشاره و اضافه کرد: این زمین به مساحت ۸۶۱ مترمربع در منطقه سه واقع شده و بر اساس تصاویر هوایی غلبه پوشش درختان در این زمین مشاهده می‌شود. بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رأی به باغ بودن این زمین داده است که اعضای شورای شهر نیز با اکثریت آرا با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن موافقت کردند.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، در جریان بررسی پرونده باغات مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران با بیان اینکه میزان کم شدن درختان در فضاهای باغ مسکونی باید مشخص شود، گفت: بارها در خصوص باغات مواردی را مطرح کردیم که بسیار به ما تاخته‌اند. در قانون جدید باغات نه تنها باغ حفظ نمی‌شود؛ بلکه از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: براساس قانون باغات، ۹ نفر در طول این چند سال پروانه دریافت کرده‌اند و جز دو نفر کسی ساخت‌وساز انجام نداده است این افراد نمی‌خواستند خانه بسازند؛ بلکه قصد داشتند فضایی تعبیه کنند که در روزهای تعطیل زمان خود را در فضای سبز و باغ بگذرانند.

چمران تأکید کرد: ضربه بزرگی به باغات و فضای سبز شهر تهران وارد شده و تلاش زیادی برای جلوگیری از آن انجام داده‌ایم. شهرداری لایحه‌ای داده که این لایحه همان کاری بود که ما در دوره‌های قبل انجام دادیم و لغو شده است لذا لایحه ارائه شده امروز در دست اصلاح است که امیدواریم کمیسیون هرچه سریع‌تر طرح را آماده کند.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند اصلاح باغات به گونه‌ای باشد که در درجه اول باغات حفظ شود و در کنار آن منافع آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه آقامیری رئیس کمیته عمران شورا نیز با بیان اینکه اولین بار است که این نقشه مهندسی فضای سبز را در صحن شورا مشاهده می‌کنم، افزود: ما می‌خواهیم زمینی را غیر باغ کنیم و مهندسی انجام می‌دهیم.

شربیانی عضو هیات رئیسه شورا ی شهر نیز با بیان اینکه زیبنده شورای انقلاب اسلامی نیست که میکروفون را روشن کنیم و از مهندسی باغات صحبت کنیم، افزود: اگر کار خوبی انجام شده و با دقت در مورد حق مردم طرح جدیدی را مطرح می‌کنیم نام آن را چیزی نگذاریم که برداشت اشتباه صورت بگیرد. اینکه تشخیص غیرباغ صورت گرفته تصمیم خوبی است و نباید با شدت تصمیم شورا را محکوم کنیم. ما ۷۰۰ پرونده را در شورا بررسی کردیم و چنین اظهار نظری زیبنده شورا نیست.

در ادامه آقامیری در پاسخ به شربیانی اظهار کرد: اگر بحث از زیبنده بودن امور در شورا است باید به امور گذشته دقت داشته باشیم که پیش از این اقداماتی انجام شده که زیبنده صحن شورا نبوده است. من اعلام کرده‌ام کاری که برای مهندسی فضای سبز شده برای تمام پرونده‌ها انجام شود. هر کاری کارشناسی شود تا فنی و مطلوب باشد.

وی ادامه داد: بنده ۹۹ درصد از این موارد را باغ نمی‌دانم؛ بلکه تضییع حقوق مردم می‌دانم. ما کار باطلی انجام می‌دهیم و لایحه باغات حتما باید به شورا بیاید تا تصمیم‌گیری اساسی صورت گیرد. با این کار عملا باغات را از بین می‌بریم چرا که یک مورد از پرونده‌هایی که ما در شورا باغ اعلام کردیم پروانه دریافت نکردند و با لجبازی درختان را آبیاری نکردند و درختان خشک شدند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023