اجتماعی

امروز واقعیت دنیا را در واقعه غزه مشاهده می‌کنیم

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه الگوی انسان حقیقی در ایران تغییر نیافته اما این الگو در جهان به سبب توسعه و الکترونیکی شدن از میان رفته است؛ گفت: در واقع امروزه واقعیت دنیا را در واقعه غزه مشاهده می‌کنیم که روزی چند صد کودک جان می‌بازند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد!.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، وحید یامین پور در نخستین اجتماع سالانه اتم با تاکید بر اینکه ما در دنیایی هستیم که انسان ها از دین، عشق، اخلاق، خرد، طبیعت و عواطف دور شده‌اند، گفت: واقعیت جهان ما این است کسانی که جهان را اداره می کنند از خرد بی‌بهره هستند. در واقع امروزه واقعیت دنیا را در واقعه غزه مشاهده می‌کنیم که روزی چند صد کودک جان می‌بازند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه الگوی انسان بودن بسیار خطرناک‌تر شده است، تاکید کرد: این الگو را در ایران بیشتر از سایر کشورهای دنیا می‌توانیم پیدا کنیم؛ به طوریکه هنوز روابط فردی، خانوادگی و غیره در ایران اهمیت دارد.

یامین‌پور تاکید کرد: آثار ادبی که در قرن بیستم خلف شد، آینده جهان و بشریت را سیاه، وحشتناک و پر از نا امیدی تصویر کرد؛ آینده‌ای که سرشار از رویدادهای تهدیدکننده جامعه بشری است.

وی با بیان اینکه از نظر بشر امروز، عشق، عواطف انسانی و دین از بین رفته است و جایگاه سابق را ندارد، تاکید کرد: امروز می بینیم جهانی که در قرن ۲۱ ساخته شده به مراتب تاریک تر و وحشتناک تر از آن تصویری است که در گذشته شکل گرفته بود؛ حداقل جنایاتی که در غزه رخ می دهد، می تواند این مساله را به جهانیان نشان دهد.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: اگر بتوان ادعا کرد که هنوز در بخشی از جهان انسانیت و الگوی حقیقی انسان با ارزش های انسانی از بین نرفته است، این نقطه را فقط می توان در ایران معرفی کرد. در واقع به دلیل از بین رفتن ارزش‌های انسانی در سایر نقاط جهان، گردشگران خارجی با مشاهده روابط خانوادگی ایرانیان متحیر می‌شوند زیرا هنوز این ارزش‌ها و حرمت‌های انسانی در جامعه ایران وجود دارند.

یامین‌پور با بیان اینکه هنوز الگوی انسان حقیقی در ایران تغییر نیافته است، تاکید کرد: الگوی انسان حقیقی در جهان به سبب توسعه و الکترونیکی شدن از میان رفته است. اما همچنان امید را در ایران و جوانان کشورمان می بینیم.

در این باره بیشتر بخوانید:

در دومین دورهمی نوآوران اجتماعی کشور چه گذشت؟

«نوپیا» بخش زیست بوم اجتماعی اتم است/ضرورت توجه به الگوهای کوچک برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ
 

«نوپیا ۲»؛ عهد جمعی فعالان حوزه نوآوری اجتماعی برای حل مسائل پیچیده اجتماعی

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023