گردشگری و سفر

دریاچه «آهنک» پاک می‌شود

معاون گردشگری استان تهران از پاکسازی عمق دریاچه‌ «آهنک» فیروزکوه از زباله‌ با همکاری و مشارکت جمعی از غواصان خبر داد.

به‌ گزارش مجله خبری آبادی 118، علی رفیعی گفت: برای نخستین‌بار در تهران با هدف توسعه و ترویج گردشگری پایدار با شعار حفظ طبیعت برای آیندگان، یک دریاچه طبیعی از زباله پاک می‌شود.

معاون گردشگری تهران با بیان این‌که پاکسازی دریاچه موجب حفظ موجودات جانوری و گیاهی این جاذبه طبیعی می‌شود، افزود: پاکسازی دریاچه آهنگ از زباله به صورت داوطلبانه توسط غواصان انجام خواهد شد که حتما در حفظ و حیات آن مؤثر است.

محمد حیدری‌منش ـ فرماندار فیروزکوه ـ نیز گفت: در سال‌های اخیر ساماندهی نامناسب گردشگری و حضور بی‌ضابطه برخی افراد که در حفظ محیط‌زیست اهتمام نداشتند باعث شد زیست‌بوم این دریاچه به خوبی صیانت نشود.

فرماندار فیروزکوه با اعلام حمایت از ایده و طرح‌هایی که به حفظ و نگهداشت جاذبه‌ها طبیعی این شهرستان برای حضور گردشگران کمک کند، از بانیان این اقدام قدردانی کرد.

علی شادلو ـ سرپرست تیم اجرایی پاکسازی دریاچه آهنک و مدرس گردشگری ـ نیز گفت: دریاچه آهنک یک اثر طبیعی بی‌نظیر است که قابلیت ثبت در فهرست میراث طبیعی را دارد.

او با بیان این‌که از درآمد توسعه اکوتوریسم و گردشگری پایدار می‌توان بودجه‌های حفاظتی این دریاچه را تامین کرد، افزود: منطقه فیروزکوه از نظر زمین‌گردشگری ظرفیت بالایی دارد و در شهرستانی که اساس توسعه آن گردشگری قابلیت تبدیل به ژئوپارک را نیز دارد.

پاکسازی این دریاچه یک‌شنبه ۲۶ تیرماه انجام می‌شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023