جامعه شهری

نصب تله‌های فرمونی برای جلوگیری از آفت پوستخوار کاج در بوستان سرخه حصار

شهردار منطقه ۱۳ تهران از آغاز نصب تله‌های فرمونی در راستای مدیریت آفت پوستخوار درختان کاج در بوستان جنگلی سرخه حصار خبر داد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، محمدهادی علی احمدی در این باره گفت: با افزایش دمای هوا و فعالیت مجدد آفات و به منظور مدیریت تلفیقی آفت پوستخوار کاج، نصب تله‌های فرمونی در بوستان سرخه حصار آغاز شده است.

وی با اشاره به اقدامات گیاه پزشکی در خصوص مدیریت آفت پوستخوار و همچنین صیانت از درختان کاج افزود: هرساله با مناسب شدن دمای هوا و رصد فعالیت آفت مذکور، تله های فرمونی نصب می شود.

به گفته شهردار منطقه ۱۳، فرمونها که در حقیقت نوعی جلب کننده حشرات بالغ هستند آفت را به سمت تله های نصب شده هدایت کرده و آنها را به دام می اندازند.

 علی احمدی ادامه داد: این راهکار یکی از موثرترین روش‌ها در کاهش جمعیت فعال این حشره بوده و در کنار سایر اقدامات کنترلی از قبیل آبیاری منظم، تغذیه و اصلاح تشتک درختان، روغن پاشی زمستانه و سمپاشی نقاط کانونی، بقای درختان کاج را تضمین خواهد کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه ویژه بوستان جنگلی سرخه حصار به عنوان قطب گردشگری شرق تهران، حفاظت از درختان و نگهداشت بهینه فضای سبز این بوستان بسیار حائز اهمیت بوده و برنامه‌ها و اقدامات حفاظتی مدون به منظور نیل به این مهم در دستور کار اداره فضای سبز قرار دارد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023