گردشگری و سفر

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد تعارف ندارد

مجله خبری آبادی 118/مازندران استاندر مازندران با اعلام اینکه مبارزه با فساد یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم است، گفت:در این زمینه با هیچ‌کس تعارف نداریم اگر مسئولی کارشکنی کند به‌طور قطع قطار توسعه از روی آن مسئول رد خواهد شد.

محمود حسینی‌پور امروز در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری و اشتغال‌زایی با رویکرد دانش‌بنیان شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت که در مجتمع امامت چالوس برگزار شد؛ فلسفه وجودی برگزاری این همایش را ایجاد انسجام و همدلی در مجموعه بخش‌های اقتصادی استان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه لازمه ایجاد امید در جامعه و فعالان اقتصادی، داشتن یک گفتمان غالب است که این مهم در طول سال‌های گذشته در حوزه اقتصادی این استان شروع شد، اظهار کرد: در شرایط حاضر، فعالیت اقتصادی، سرمایه گذاری بخش‌های مردمی و خصوصی و برداشتن موانع در دستور کار قرار گرفت.

استاندار مازندران به برنامه ریزی هفت همایش فرصت‌های اقتصادی در هفت منطقه استان اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی در مازندران روی داد و توسعه در مجموعه استان شکل گرفت. ما نباید آنچه که جزو فرصت‌های استان و سرمایه گذاری است را نادیده بگیریم.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان در حوزه کشاورزی ابراز کرد: مازندران در تولیدات کشاورزی رتبه نخست را دارد همچنین در تولید ۱۴ محصول کشاورزی، برنج و کیوی رتبه اول را به خود اختصاص داد که بخشی از ظرفیت‌های مازندران محسوب می‌شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه این استان کیفی‌ترین کشتارگاه طیور در غرب آسیا را دارد، افزود: این ظرفیت در حوزه صنعت هنوز جای توسعه فراگیر را دارد.

وی با اشاره به مقام اول استان در حوزه تولیدات صنایع لبنی، گفت: همه این موارد فرصت‌های سرمایه گذاری است که با وجود سختی و تحریم ایجاد شده است .

مقام عالی دولت در مازندران وجود ۷۰ رودخانه را از ظرفیت‌های مهم استان برشمرد و خاطرنشان کرد: تنها ۱۰ درصد ظرفیت‌های مازندران فعال است و مابقی فعال نشده است.

حسینی‌پور با بیان اینکه سه شهرستان در حوزه گردشگری بین‌المللی ظرفیت‌های زیادی دارد اما زیرساخت‌ها آماده نیست، گفت: هنر مردم استان در صنایع دستی و تولیدات فاخر زبان‌زد است و هر نقطه یک یا چند هنر مورد اقبال بازارهای مهم اروپا دارد.

وی بیکاری در بین افراد تحصیل کرده را از مهم‌ترین معضلات دانست و تصریح کرد: کسانی که تحصیلات عالیه دارند به دنبال پست دولتی هستند و این یک اشتباه راهبردی است.

استاندار مازندران بر ایجاد دانشگاه‌ها متناسب با نیازهای منطقه تاکید کرد و ادامه داد: دراستان نیازمند یک همدلی، همگرایی و گفتمان مشترک هستیم که این امر متاسفانه کمتر وجود دارد.

این مسئول با ابراز گلایه از طولانی بودن فرایند صدور مجوز در استان، گفت: این موضوع یک اشکال مهم بر سر راه سرمایه گذاری است.

حسینی‌پور مبارزه با فساد را یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت سیزدهم برشمرد و متذکر شد: در این زمینه با هیچ‌کس تعارف نداریم.

وی بر رفع فساد برای سرمایه گذاری تاکید کرد و ادامه داد: اگر مسئولی کارشکنی کند به طور قطع قطار توسعه از روی آن مسئول رد خواهد شد.

مقام عالی دولت در مازندران، خاطرنشان کرد: در استان نگاه ما این است که صنعت گردشگری به جای سنت گردشگری فعال شود و البته استفاده از بوم‌گردی و معرفی تمدن این استان بزرگ مورد توجه است.

حسینی‌پور بیان کرد: اراده بالایی در جمع نخبگان اقتصادی برای تعالی استان وجود دارد و این اراده انفرادی باید به گفتمان حاکم در استان تبدیل شود تا دست به دست هم استان را آباد کنیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023