گردشگری و سفر

سفر به دشت شقایق‌های کالپوش بعد از وقفه ۲ساله در اردیبهشت

مجله خبری آبادی 118/سمنان مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: جشنواره گردشگری سفر به دشت شقایق‌های کالپوش، پس از دو سال وقفه، سی‌ام اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود.

سید محمدصادق رضویان 7 اردیبهشت‌ماه 1401 اظهار کرد: بازدید از مناطق نمونه گردشگری دشت شقایق‌ها، جنگل دشت شاد، جنگل و آبشار نام نیک و دیگر جاذبه‌های طبیعی منطقه، عرضه صنایع‌دستی، سوغات، اجرای موسیقی محلی و چوب بازی از برنامه‌های این جشنواره است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی افزود: این جشنواره با هدف معرفی جلوه‌های زیبای این منطقه، معرفی جاذبه‌ها، عرضه صنایع‌دستی و افزایش روحیه شادابی و نشاط در مردم برگزار می‌شود.

رضویان گفت: جاجیم‌بافی، لاک‏ تراشی، سوزن‏دوزی و دیگر دست‌بافته‌ها از جمله صنایع‌دستی منطقه کالپوش محسوب می‌شوند که در کنار فرآورده‌های لبنی و تخمه آفتابگردان از سوغاتی‌هایی هستند که می‌توان در این جشنواره از کالپوش به ارمغان برد.

وی با اشاره به اینکه کالپوش، طبیعتی کوهستانی و جنگلی دارد و این دشت و مناظر طبیعی آن از روزهای نخست فصل بهار زیبایی‌های خود را نمایان می‌کند، گفت: رویش شقایق‌ها یکی از جذابیت‌های کالپوش است که هرساله هزاران بازدیدکننده و تورهای طبیعت‌گردی از مناطق مختلف کشور را به سوی خود جلب می‌کند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی اضافه کرد: بخش کالپوش در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر میامی واقع است، این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا، با بارندگی کافی و اراضی مستعد برای کشاورزی و جنگلداری، در فصل بهار با دشت‌های مملو از گل شقایق، در شهریورماه با گل‌های آفتابگردان و با مناظر زیبا پذیرای گردشگران است. قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و پارک ملی گلستان از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است.

راه دسترسی به این منطقه طی کردن راه فرعی میامی به کالپوش است.
انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023