گردشگری و سفر

شهرستان بهار، پایلوت اجرای طرح آبیاری هوشمند

مجله خبری آبادی 118/همدان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: به عنوان پایلوت با انتخاب ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان بهار برای اجرای طرح هوشمندسازی آبیاری، برای اجرای طرح اعلام آمادگی می‌کنیم.

عطار در کارگروه اقتصاد دیجیتال شهرستان بهار، اظهار کرد: شبکه FTTH بعد از شهر همدان در شهر بهار راه اندازی خواهد شد که با راه اندازی این شبکه اینترنت فیبرنوری به منازل مردم بهار آمده و سرعت دسترسی به اینترنت افزایش می‌یابد.

وی همچنین از تقویت شبکه تلفن سیار در روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: چندین ایستگاه  BTS ال تی ای و نسل چهار در روستاها شهرستان اضافه خواهد شد.

بیات، مدیر صندوق نوآوری و شکوفایی استان همدان نیز گفت: با توجه به نیاز شهرستان بهار، راه اندازی کارخانه نوآوری در این شهرستان ضرورت دارد تا استارتاپ ها و مراکز شتابدهی در آن با هدف جذب ایده های خلاقانه و عملیاتی کردن آنها حضور فعال داشته باشند.

دکتر یداللهی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان هم ضمن تقدیر از  ابتکار فرماندار بهار به منظور برگزاری کارگروه اقتصاد دیجیتال به عنوان نخستین شهرستان استان، مطرح کرد: برای برگزاری رویداد علمی و فناوری شهرستان بهار در کنار سایر دستگاه ها، مجموعه شهرستان را همراهی خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان بهار هم با تأکید بر بهره گیری از اقتصاد دیجیتال بیان کرد: با توجه به اینکه بهار یک شهرستان صنعتی، کشاورزی و گردشگری است، از تکنولوژی برای رفع مشکلات تولید و کمک به بازاریابی استفاده خواهیم کرد ضمن اینکه رونق کسب و کارهای نوآفرین و توجه ویژه به این حوزه از رویکردهای مهم فرمانداری است‌.

روح‌الله نباتی گفت: باید با اندیشیدن به آینده از ظرفیت شهرستان برای توسعه و پیشرفت استفاده کنیم و بهترین و کم هزینه ترین راهکار، استفاده از اقتصاد دیجیتال و تکنولوژی روز است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118 و به نقل از روابط عمومی فرمانداری بهار، وی خاطرنشان کرد: در حوزه کسب و کارهای دیجیتال افراد، گروه ها و مؤسسات مختلفی فعال هستند و آینده تکنولوژی کشور را باید به افرادی بسپاریم که دغدغه این کشور و ارزش های آن را دارند.

️انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023