گردشگری و سفر

پیش‌بینی ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر اقامت اضطراری در همدان

مجله خبری آبادی 118/همدان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش چهار هزار و ۵۰۰ نفر ظرفیت اقامت و در راستای پیش‌بینی ظرفیت اضطراری نیز ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر اقامت اضطراری در نظر گرفته شده، گفت: در مجموع ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر اقامت اضطراری برای استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، علی مالمیر پنج‌شنبه چهارم فروردین‌ماه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان، با بیان اینکه دو جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در استان و ۲۵ جلسه خدمات سفر در شهرستان‌ها برگزار شده است، افزود: حدود ۵۶۰ مصوبه نیز برای بخش هماهنگی‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی ستاد تسهیلات سفر و ستاد اسکان در مجموعه فرهنگی، هنری عین‌القضات همدانی، انجام بیش از ۱۵۰۰ مورد بازرسی مشترک با دستگاه‌های مختلف از تاسیسات گردشگری از نیمه بهمن، پیش‌بینی۸۰۰ نفر روز راهنمای گردشگری و نظر سنجی برای حدود سه هزار نفر در اماکن مختلف گردشگری از جمله برنامه‌های انجام ‌شده است. 

مالمیر اضافه کرد: همچنین پیش‌بینی و اجرای بیش از ۴۰۰ مکان برنامه در قالب نوروزگاه‌ها در سطح شهرستان‌ها و روستاها و بستن تورهای همدان گردی و استان گردی از دیگر برنامه‌های شاخص امسال در همدان است.

وی با بیان اینکه ۱۵ موزه استان و حدود ۲۰ جاذبه گردشگری آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند، تصریح کرد: تمام مجموعه‌های گردشگری در حال ارائه خدمت به هموطنان هستند.

مالمیر با اشاره به بازگشایی غار علیصدر از ۲۶ اسفندماه پس از دو سال و تاثیر آن بر گردشگری همدان، عنوان کرد: استان همدان با ظرفیت ۴۵۰۰ تخت دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی استان، آمادگی کامل برای میزبانی از گردشگران را دارد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ایام نوروز ۱۴۰۱ تعداد ۱۴ بازارچه صنایع دستی با ۲۱۴ غرفه در سطح استان برپا شده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023