جامعه شهری

تصویب بهای خدمات استفاده از مراکز خدماتی خرید و فروش خودروی شهرداری تهران

لایحه تعیین بهای خدمات استفاده از مراکز خدماتی-مراکز همگانی خرید و فروش خودرو شهرداری تهران با حداکثر آرا به تصویب رسید.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و دومین جلسه علنی این شورا بررسی لایحه تعیین بهای خدمات استفاده از مراکز خدماتی-مراکز همگانی خرید و فروش خودروی شهرداری تهران را در دستور کار داشتند که در همین راستا سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: این اولین بار است که چنین لایحه ای در شورا به تصویب می رسد. با توجه به اعلام عمومی لایحه شورا، موارد شفاف سازی خواهد شد و تلاش کرده‌ایم رقم ۲۵ درصدی را در این موضوع مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: در سال جاری تعداد خودروهای ورودی به این مراکز ۱۳۸ هزار دستگاه بوده و تعداد مراجعین ۷۸ هزار نفر. همچنین تعداد قولنامه های صادر شده ۱۲ هزار فقره بوده که ۱۷ هزار مورد کارشناسی در این راستا انجام شده است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، نهایتا پس از بحث و بررسی، اعضای شورای شهر تهران لایحه «تعیین بهای خدمات استفاده از مراکز خدماتی-مراکز همگانی خرید و فروش خودرو شهرداری تهران» را با حداکثر آراء موافق به تصویب رساندند.

تصویب آیین‌نامه سازمان اجرایی طرح موضعی حیات تهران

به گزارش مجله خبری آبادی 118، اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین در دویست‌وبیست‌ودومین جلسه شورا، بررسی آیین‌نامه سازمان اجرایی طرح موضعی حیات تهران (اسلام‌آباد حدفاصل جنوب مجموعه آتی‌ساز تا باغ‌راه فدک به مساحت ۱۲۰ هکتار) را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا مهدی عباسی – رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران – با اشاره به اینکه در مورد این موضوع برنامه‌ای از شورای پنجم در دستور کار قرار گرفته؛ اما پرونده متوقف شده بود، گفت: در اراضی ۱۱۷ هکتاری و بخش‌های مستعد اجازه ورود سرمایه‌گذار داده شد و با دستور مقام ارشد بنیاد مستضعفان مشکلات موجود در این محدوده برطرف شد. اگر طرح موفق شود و به اتمام برسد ساختمان‌های سمت راست رود دره اسلام‌آباد از پل ولایت به سمت پایین که با مشکل تاب‌آوری و مقاومت روبه‌رو بودند برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اراضی آزاد خواهد شد و در اختیار حوزه تفرجگاهی قرار می‌گیرند، افزود: پیوستی و اتصال پایین‌دست پل مدیریت به این ترتیب شکل خواهد گرفت و اگر پرونده‌ها در آینده تکمیل شود به برج میلاد، باغ ایرانی در ده ونک و پارک جنگلی پردیسان متصل خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تلاش کردیم با به رسمیت شناختن حقوق تمامی افراد تناسبی میان تراکم و متراژ ساختمان ایجاد شود، افزود: مبنای طرح عدالت اقتصادی است و سعی کردیم با احتیاط حرکت کنیم. اگر مردم همکاری نمی‌کردند نمی‌توانستیم این طرح را امروز ارائه کنیم.

در ادامه این جلسه صالحی شهردار منطقه ۲ با حضور در صحن شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ساختمان‌ها فاقد استحکام هستند، تصریح کرد: تراکم طبیعی و مطلوب شهر رعایت نشده که شامل حریم رودخانه و بزرگراه است. با توجه به این موضوع نیاز به مداخله مستقیم از سوی شهرداری کاملا محرز است. در محدوده‌ای که ساختمان‌ها سند ندارند نمی‌توان نوسازی انجام داد. در این محدوده شهرداری مشکل عدم وجود سند را جبران خواهد کرد.

وی تاکید کرد: وقتی کمیسیون شهرسازی با شورا وارد عمل شد فرصت زیادی را اختصاص داد و لایحه مورد نظر ارائه شد. قرار نیست از این طرح پولی به شهر برسد و هزینه‌ها را تأمین کند و تمام هزینه‌ها در این محدوده دریافت و در همان محدوده هزینه خواهد شد. آنچه به شهر می‌رسد فضای سبز است و در حقیقت از این محدوده ۱۱۷ هکتاری ۱۲ درصد سطح اشتغال و تراکم ۲۵۰ درصد تراکم خواهد بود.

در ادامه ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح ارائه شده قدیمی است و در سه دوره شورا مطرح شده است، افزود: یکی از مشکلات طرح این است که پیوست اجتماعی – فرهنگی برای آن تهیه نشده است و قرار بر این بود در کمیسیون‌های تخصصی طرح نمایندگان مردم دعوت شوند و نظرات مردم نیز تا جایی که امکان دارد اعمال و رضایت آنها جلب شود، چرا که اگر این رضایت وجود نداشته باشد حتی در صورت ابلاغ، طرح اجرایی نخواهد شد.

در ادامه سید مهدی هدایت _ مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران _ نیز گفت: علت عدم اجرای طرح عدم وجود پیوست اجتماعی بوده است دهها جلسه با مردم برگزار کردیم و پیوست اجتماعی تهیه شده و از سوی دیگر سکونت مردم نیز حفظ خواهد شد.

وی اضافه کرد: در هشت هکتار زمین متعلق به شهرداری مسکن ماعوض اجرا خواهد شد. برای ۵۰۱ پلاک مسکن ماعوض پیش‌بینی خواهد شد و بخش عمده‌ای از این محدوده به فضای سبز اختصاص پیدا خواهد کرد. از آتی‌ساز تا نیایش فضای سبز، از نیایش تا پل مدیریت مسکونی و از پل مدیریت فضای گردشگری پیش‌بینی شده است. این پروژه به هیچ منبع اعتباری نیاز ندارد و از محل تولید مسکن در محدوده فضاسازی‌ها صورت خواهد گرفت.

در ادامه آقامیری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز با اشاره به اینکه این محدوده فاقد امکانات است، تصریح کرد: این در حالی است که اطراف اسلام‌آباد محدوده‌های برخوردار قرار گرفته‌اند و از این دست محلات در شهر تهران وجود دارد که امیدواریم مشکلات آنها رفع شود.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، آیین‌نامه اجرایی طرح موضعی حیات تهران نهایتا پس از بحث و بررسی با ۱۸ رای موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023