گردشگری و سفر

کاروانسرای “حسین‌خانی” همدان چشم انتظار اعتبار و طرح مرمت

مجله خبری آبادی 118/همدان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: سال‌های قبل در کاروانسرای حسین‌خانی اقدامات حفاظتی اولیه و مختصری انجام شد اما با توجه به وسعت بزرگ و آسیب‌هایی که به بنا وارد شده به اعتبار بالایی نیاز دارد و نیازمند طرح نیز است.  

سیده‌مریم مختاری‌موسوی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، بیان کرد: طی دو سال اخیر مالک کاروانسرا به اداره میراث فرهنگی مراجعه و مشاوران ذی‌صلاح برای تهیه طرح به وی معرفی شدند و اگر اقدامات لازم انجام شود مسیر برای مرمت و احیای این بنای ارزشمند شفاف می‌شود. 

وی ادامه داد: کاروانسرای حسین‌خانی به دلیل فضای مناسب، شرایط مطلوب و پتانسیل‌های اطراف بنا قابلیت تبدیل به مرکز تجاری را دارد و با ماهیت کاروانسرای درون شهری نیز متناسب است. 

مختاری‌موسوی با بیان اینکه این بنا همچنین قابلیت تبدیل به مرکز اقامتی و پذیرایی را نیز دارد، افزود: با توجه به قرابت کاروانسرا با گنبد علویان و بازار تاریخی و قرارگیری در محدوده عرصه جهانی پتانسل زیادی برای هرگونه عملکردی دارد که البته این عملکرد باید با شئون میراث فرهنگی همخوانی داشته باشد. 

به گزارش مجله خبری آبادی 118، کاروانسرای “حسین‌خانی” یکی از آثار ارزشمند بازار تاریخی همدان و متعلق به دوره قاجار است. این بنا که در ۲۹ تیرماه سال ۱۳۷۷ به ثبت ملی رسیده ظرفیت‌های فراوان و البته فراموش شده‌ای دارد که می‌تواند در راستای رونق گردشگری به کار گرفته شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023