گردشگری و سفر

ضرورت اجرای جشنواره های فرهنگی و هنری در مناطق ساحلی

مجله خبری آبادی 118/هرمزگان معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان بر ضرورت اجرای جشنواره های فرهنگی و هنری در مناطق ساحلی گردشگر پذیر هرمزگان تاکید کرد.

احسان کامرانی شامگاه سه‌شنبه (بیست و هشتم شهریورماه) در دومین جلسه ستاد ساماندهی سواحل استان، با اشاره اهمیت سواحل، عنوان کرد: وجود سواحل گسترده از شهرستان پارسیان تا شهرستان جاسک به همراه جزایر متعدد زیبای هرمزگان را به یکی از مقاصد اصلی سفرها در نیمه دوم سال با بهبود شرایط آب و هوایی مبدل کرده است.

وی افزود: حضور گسترده مسافران و گردشگران در مناطق مختلف ساحلی استان در نیمه دوم سال با بهبود شرایط آب و هوایی ضرورت آماده سازی زیرساخت ها برای میزبانی شایسته از آنها را دو چندان کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: ستاد ساماندهی کلیه شهرستان های ساحلی استان با بسیج امکانات به ویژه امکانات شهرداری های ساحلی امکانات مناسبی را جهت میزبانی از مسافران و گردشگران مهیا کنند.

کامرانی تصریح کرد: آماده سازی و زیباسازی تفرجگاه ها، اماکن و پارک های ساحلی همزمان با ورود گردشگران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی گفت: اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه غرقی در مناطق ساحلی گردشگر پذیر استان با نصب علائم هشدار دهنده، نصب تابلوهای شنا ممنوع در مناطق خطر پذیر و استقرار ناجیان غریق به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: در نوروز ۱۴۰۲ با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه آمار غرقی در مناطق ساحلی گردشگر پذیر به صفر رسید ولی در فصل تابستان در شهرستان های قشم و بندر لنگه شاهد وقوع چند مورد غرقی بودیم که اتخاذ تدابیر لازم از سوی ستاد ساماندهی سواحل این دو شهرستان و ستاد ساماندهی سواحل مناطق آزاد کیش و قشم به منظور جلوگیری از وقوع غرقی های احتمالی مجدد از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کامرانی، اظهار کرد: آموزش و تربیت ناجیان غریق برای استقرار در مناطق ساحلی گردشگر پذیر استان برای ارائه خدمات از اهمیت بسزایی برخوردار است و ضروری است این مهم در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان با هماهنگی و همکاری فرمانداران و شهرداران ساحلی قرار گیرد.

وی تصریح، کرد: اجرای برنامه های فاخر فرهنگی، هنری و ورزشی در سواحل برای جلوگیری از گسترش بروز رفتارهای ضد فرهنگی مورد غفلت واقع شده است و ضروری است اجرای جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: با توجه به قرار گرفتن ۳۶ درصد سواحل کشور در استان هرمزگان برنامه ریزی برای بهره مندی مناسب از ظرفیت سواحل در راستای رشد و توسعه استان و اجرای طرح جامع مدیریت سواحل ضروری است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023