جامعه شهری

استقرار کانکس‌های موقت آتش‌نشانی در نقاط بحرانی ایمنی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از استقرار کانکس‌های موقت آتش نشانی در نقاط بحرانی بازار تهران و منطقه ۱۲ خبر داد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118،  قدرت‌الله محمدی در هفتاد و دومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با اشاره به بافت منطقه ۱۲ و قرارگیری نقاط مهمی مانند بازار تهران در این منطقه از استقرار کانکس‌های موقت آتش‌نشانی در نقاط بحرانی منطقه خبر داد و گفت: با همکاری مدیریت شهری این اقدام در میدان بهارستان به زودی اجرایی خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه برخی از ساختمان‌های دارای وضعیت بحرانی ایمنی که از سوی آتش نشانی شناسایی شده در منطقه ۱۲ قرار دارد، گفت: سازمان آتش نشانی با کمک مالکان و مدیران ساختمان‌های نا ایمنی و ساختمان‌های دارای وضعیت بحرانی ایمنی، نسبت به ارتفاء ایمنی در این ساختمان‌ها اقدام کرده است. خوشبختانه دستگاه قضایی نیز در این خصوص همکاری خوبی با ما دارد.

محمدی افزود: علاوه بر آن ما تلاش کردیم که در این مدت در کنار کاهش تعداد ساختمان‌های نا ایمن شهر تهران، از افزوده شدن ساختمانی جدید به این فهرست نیز جلوگیری کنیم که در این حوزه نیز بسیار موفق بودیم.

تلاش برای افزایش ایمن‌سازی منطقه ۱۲

وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه ۱۲ نیز در در ادامه این جلسه گفت: در تلاش هستیم در راستای توافقات فی‌مابین شهرداری منطقه با سازمان‌های متملک در بازار بزرگ تهران، این ملک‌ها و زمین‌ها در اختیار مدیریت شهری برای ارتقای ایمنی بازار قرار گیرد.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه ایمن‌سازی منطقه ۱۲ با محدودیت های میراث فرهنگی و اوقاف مواجه است، گفت: باید بر اساس برنامه اقدام جامع مشترک و بهره‌مندی از نظرات مشاوران، برنامه ایمن‌سازی منطقه را گام به گام و بر اساس اولویت‌های مهم جلو ببریم.

وی در ادامه به وجود زمین‌های بلااستفاده در منطقه ۱۲ به خصوص بازار بزرگ تهران اشاره کرد و افزود: این زمین‌ها تبدیل به نقاط بی‌دفاع شهری شده‌اند که بستری برای آتش‌سوزی واتفاقات ناگوار هستند. با توافقات بین سازمان‌های ذیربط می‌توان مالکیت این زمین‌ها در راستای ارتقای ایمنی منطقه مانند استقرار کانکس آتش نشانی و تجهیزات ایمنی به مدیریت شهری واگذار شود.

در این جلسه همچنین معاونان سازمان‌ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز گزارش‌هایی از اقدامات انجام گرفته در زمینه وضعیت ایمنی در برابر حریق‌، ارزیابی ایمنی ساختمان‌ها از نظر سازه‌ای و  همچنین آموزش‌ به شهروندان ارائه دادند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023