گردشگری و سفر

هنرمندان صنایع‌ دستی بیمه می‌شوند/خراسان رضوی، رتبه نخست دریافت تسهیلات صنایع‌ دستی در کشور

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: پرداخت تسهیلات و اقداماتی مانند پیگیری بیمه هنرمندان از موضوعات مهمی است که با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده اقدامات آن همزمان با برگزاری این نمایشگاه صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی انجام شود.

سیدجواد موسوی امروز، چهارم مرداد، در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی پس از ۲ سال کرونایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ۲ سال از تمام هنرمندان صنایع‌ دستی ۳۰ استان کشور دعوت کردیم با حضور در نمایشگاه صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی کالاهای خود را عرضه کنند. متاسفانه ۲ سال محدودیت‌های کرونایی فرصت عرضه محصولات را از هنرمندان صنایع‌ دستی گرفته بود.

وی با اشاره به استقبال قابل توجه هنرمندان از این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۱۸۰ غرفه در قالب ۲۵۰۰ متر مربع فضا ایجاد شده که هنرمندان صنایع دستی از ۲۵ شهرستان خراسان رضوی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند. علی‌رغم اینکه در حال حاضر در ایام پیک سفر به مشهد قرار داریم، فرصت خوبی برای هنرمندان به وجود آمده تا در قالب این نمایشگاه فروش خوبی از محصولات خود داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی در خصوص همکاری سایر ارگان‌ها در برگزاری این دوره از نمایشگاه صنایع دستی عنوان کرد: نمایشگاه بین‌المللی مشهد این فرصت را برای ما به وجود آورد تا در این بازه زمانی بتوانیم محصولات صنایع‌ دستی را معرفی کنیم. امیدوارم شهرداری مشهد نیز با تبلیغات خود کمک کند تا زائران از محصولات این نمایشگاه بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: یکی اقدامات شاخص در حمایت از هنرمندان صنایع دستی ایجاد غرفه‌ای تحت عنوان اتاق ایرانی است تا هتل‌ها به کمک صنایع‌ دستی هنرمندان یکی از اتاق‌های خود را به عنوان اتاق ایرانی معرفی کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی در خصوص ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌ دستی در مشهد و استان نیز گفت: در حال حاضر راه‌اندازی تعدادی خانه‌ و بازارچه صنایع‌ دستی در مناطق توس و کوهسنگی مشهد تعریف شده است. حتی با هماهنگی شهرداری مشهد یک جمعه بازار برای عرضه محصولات صنایع دستی راه‌اندازی شده است. به عنوان مثال نوروز ۱۴۰۱ حدود ۵۰۰ بازارچه صنایع‌ دستی در اماکن تاریخی استان راه‌اندازی و برگزار شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023