گردشگری و سفر

نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی می‌تواند به بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی کمک کند

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی فرماندار مشهد گفت: موضوع معیشت و اقتصاد مهم‌ترین و اولویت‌دارترین عرصه‌ها در کشور است؛ به همین دلیل ظرفیتی که در نمایشگاه‌های صنایع‌ دستی دیده می‌شود، می‌تواند موجی در بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی ایجاد کرده و ارزآوری خوبی به همراه داشته باشد.

محسن داوری امروز، چهارم مرداد، در حاشیه افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در بازدید از نمایشگاه صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی که ۲۹ استان در آن شرکت کرده‌اند، ظرفیت‌های ویژه‌ای مشاهده شد که این ظرفیت‌ها فرصت‌های جمهوری اسلامی به‌حساب می‌آید.

وی ادامه داد: این نمایشگاه به همت اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی برپا شده و ما نیز در شهرستان مشهد ظرفیتی ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم از کارآفرینان این صنایع حمایت کنیم تا بیشترین نقش را در این عرصه ایفا کنند.

داوری ادامه داد: همچنین در نظر داریم هنرمندان صنایع‌ دستی در مشهد شاغل شوند چرا که این ظرفیت فرصت ویژه‌ای در جهان‌شهر مشهد است و زائران داخلی و خارجی در کنار مردم می‌توانند از آن‌ به خوبی بهره ببرند.

فرماندار مشهد در خصوص اقدامات حمایتی دولت از هنرمندان صنایع‌ دستی تصریح کرد: دولت در این حوزه سرمایه‌گذاری خوبی کرده و یکی از بخش‌هایی که نگاه مثبتی نسبت به آن وجود دارد، تسهیلات ارائه شده به هنرمندان صنایع‌ دستی به ویژه مشاغل خانگی است.

داوری اضافه کرد: تسهیلاتی که امسال برای توسعه صنایع دستی در نظر گرفته شده، پنج برابر سال گذشته است که امیدواریم با ارائه این تسهیلات و حمایت‌هایی که در دیگر حوزه‌ها مانند بیمه هنرمندان ایجاد شده، روند تقویتی و رو به رشدی را شاهد باشیم.

فرماندار مشهد در خصوص استفاده از ظرفیت صنایع‌ دستی برای ایجاد اشتغال در حاشیه‌ شهر مشهد اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که امروز در دستور کار قرار دارد، این است که بتوانیم ظرفیت تولید صنایع‌ دستی در حوزه حاشیه‌نشینی و روستاهای اطراف مشهد را ترویج کنیم تا هم معیشت مردم این مناطق سروسامان پیدا کند و هم برای زندگی به سمت شهر کشیده نشوند و در روستا به زندگی خود ادامه دهند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023