گردشگری و سفر

مرمت آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار بگیرد

مجله خبری آبادی 118/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تعدادی از اماکن تاریخی چهارمحال و بختیاری در حال تخریب است، باید مرمت آثار تاریخی استان در دستور کار قرار بگیرد.

غلامعلی حیدری ۲۴ مهرماه در دیدار با سعید اوحدی- معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه بازدید میدانی از استان‌ها به اخذ تصمیات عاقلانه و عادلانه کمک می‌کند، اظهار کرد: یکی از استان‌های مقصد گردشگری در کشور چهارمحال و بختیاری است، ظرفیت‌های عظیم گردشگری در این استان از جمله تالاب، طبیعت بکر، رودخانه‌های خروشان، کوهستان‌های زیبا، جنگل‌های بلوط و … وجود دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه استان‌های مجاور چهارمحال و بختیاری گرمسیر هستند، گفت: اختلاف دمای بین استان‌های اصفهان و خوزستان با چهارمحال و بختیاری در فصل تابستان بالا است و باتوجه به خنک و معتدل بودن دما، این استان مقصد گردشگران از این استان‌ها است.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: تعداد صنایع در استان محدود است، اگر بتوانیم در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی رونق ایجاد کنیم، سرمایه‌گذران به این حوزه جذب می‌شوند و از این طریق می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

حیدری با تاکید بر اینکه ذائقه مردم در حوزه گردشگری تغییر کرده است، عنوان کرد: گردشگران در سال‌های اخیر تمایل بسیاری به اقامت در مراکز بوم‌گردی و سیاه‌ چادرهای عشایری پیدا کرده‌اند، این استان از مراکز بوم‌گردی اشباع نشده است و می‌توان این مراکز را توسعه داد، اما زیرساخت‌های گردشگری در استان مناسب نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: بنیه مالی افراد در این استان برای ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری ضعیف است، می‌توان با پرداخت تسهیلات کم‌بهره در این حوزه از فعالان حوزه گردشگری حمایت کرد.

وی با بیان اینکه نمد چهارمحال و بختیاری ثبت ملی شده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا نمد استان ثبت جهانی شود.

حیدری بیان کرد: تعدادی از اماکن تاریخی چهارمحال و بختیاری در حال تخریب است، باید مرمت آثار تاریخی استان در دستور کار قرار بگیرد، امیدواریم در دو سال آینده شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه گردشگری در استان باشیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023