جامعه شهری

ضرورت تشکیل تیمی در شهرداری برای حل مشکل پروژه‌های خوابیده تهران

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد که تیمی مشکل پروژه‌های خوابیده شهر را حل کند.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، سید احمد علوی پس از استماع گزارش کمیسیون بودجه شورای شهر در مورد گزارش نظارتی ۶ ماهه پروژه های تملک دارایی سرمایه ای شهرداری تهران در سال  ۱۴۰۲ گفت:  در ۲۰ سال اخیر این نوع گزارش دادن از بودجه، اقدام جدیدی بود و امیدواریم امروز روز ماندگاری برای ادوار شهرداری باشد و این نوع بررسی مصوبات شورا به همین شکل پیش برود.

وی با بیان اینکه امروز یکی از روزهای آلوده شهر تهران است و این سندی است که مدیریت شهری هم و غم خود را نسبت به حمل و نقل و آلودگی هوا به کار گرفته و علیرغم تمام انتقادات به شهرداری، باید این نکته را مورد توجه قرار داد، اظهار کرد: حالا زمان خوبی است که ببینیم چه پروژه هایی را نباید در بودجه لحاظ می کردیم، چراکه پروژه ای که ۱۰ سال مشکل حقوقی دارد، نباید بودجه برای آن در نظر گرفت و اینکه معاونی با اصرار برای این پروژه ها ردیف اعتباری می گیرد، روش را سخت می کند. مثلا در پروژه «البرز لشگرک» پس از سالها مشکل برای اولین بار ردیف بودجه دریافت کرد و پس از مدتها جلو رفت و در این پروژه بیش از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه شهرداری خوابیده و برای آن تصمیمی گرفته نمی شود.

علوی با بیان اینکه ما در پروژه های سرمایه ای هزار و ۶۰۰ ردیف داشتیم و باید در خصوص اجرای آن توضیح داده شود، تصریح کرد: فرآیند انعقاد قرارداد و مناقصه و مزایده در شهرداری تهران طولانی است و چرا باید فرصت چند ماهه اول سال را درگیر فرآیند قراردادها کنیم؟

به گفته این عضو شورای شهر تهران، اگر پروژه های توسعه محلی پیشرفت خوبی داشته به واسطه اجرای طرح «رصد» است و امیدواریم معاونت ها نیز طرح رصد داشته باشند و اگر پروژه های توسعه محلی پیشرفت خوبی دارد و معاونت هماهنگی امور مناطق پیگیر کار است، دیگر معاونت ها نیز در این خصوص وارد عمل شوند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023