گردشگری و سفر

شهر شگفتی‌ها بهترین مقصد گردشگری/کرمان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

مجله خبری آبادی 118/کرمان سال که نو می‌شود همه چیز باید احسن الحال باشد و ایرانیان سفر را برای خوش کردن حالشان، انتخاب می کنند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای مقصد گردشگری، استان کرمان است زیرا در کنار جاذبه های طبیعی که هر طبیعت گردی را حیرت زده می کند، بیش از ۸۰۰ اثر ثبت ملی و هفت اثر ثبت جهانی دارد و مهمان نوازی کرمانی ها پیشینه ای تاریخی دارد و این خطه به دیار کریمان مشهور است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، آب و هوای استان کرمان بسیار متنوع است و همزمان چهار فصل را در این خطه می توان مشاهده کرد و این موضوع باعث حیرت مسافران و گردشگران شده و در فاصله های کمتر از ۶۰ کیلومتر اختلاف دماهای بالای ۳۵ درجه را در برخی فصول می توان مشاهده کرد که این موضوع در کشور کم نظیر است.

این خطه یکی از پنج شهر تاریخی ایران و سومین مرکز بلند و مرتفع کشور بعد از شهرکرد و یاسوج محسوب می شود. ارتفاع شهر کرمان از سطح دریا بیش از ۱۷۰۰ متر است و جزء چهار شهر کشور از لحاظ ارتفاع از سطح دریا بوده. اطراف این شهر را کوه ها فرا گرفته اند به گونه ای که در زمستان ها و حتی در پاییز در اطراف این خطه برف فرا گرفته است و این مهم باعث جذاب بودن آب و هوای این منطقه زیبا در دل کویر شده است.

کرمان جهان‌شهر مقاومت(مرقد سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی) و هنر ایرانیست و همه این موارد(مقاومت، هنر و ایران) در تار و پود آن نهفته شده است. قدمت کرمان به هزاره چهارم قبل از میلاد برمی گردد و آثار تمدن در این سرزمین نوید یک تمدن بشری توسعه یافته به ما می دهد.

تاریخ معماری ایران را می توانید در قلعه اردشیر، قلعه دختر، مجموعه گنجعلی‌خان و کاروانسرها در دل شهر کرمان که برخی از این آثار به دوره های قبل از اسلام برمی گردد، مشاهده کنید و کمتر شهری در ایران می توان یافت که اینگونه دارای تاریخ هنر و معماری ایرانی باشد.

d8b4d987d8b1 d8b4daafd981d8aadb8cd987d8a7 d8a8d987d8aad8b1db8cd986 d985d982d8b5d8af daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c daa9d8b1d985d8a7 65a63d95da28d

با توجه به تعدد و تنوع جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان کرمان، لذا گردشگران برای تماشای جاذبه های گردشگری این خطه به حدود یک ماه وقت نیاز دارند.

مسئولین استان به مجله خبری آبادی 118 درباره میزان آمادگی کرمان برای پذیرایی از گردشگران می گویند. 

 عشایر در ورودی‌های استان به استقبال مهمانان نوروزی می‌روند

دکترسیدمصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان درباره آمادگی مناطق روستایی و عشایری برای پذیرایی از گردشگران به مجله خبری آبادی 118 گفت: برخی روستاها برای خدمت دهی به زائرین و گردشگران آماده شده اند.

او ادامه داد: عشایر در ۳۰ کیلومتری شهرها سیاه چادر برپا خواهند کرد تا گردشگران در آنجا هم محصولات عشایری خریداری و هم استراحت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان درباره ایمنی راه ها نیز گفت: با بسیج توافقی انجام شده تا در ایام تعطیلات نوروز به نیروهای پلیس راه و راهور در شهرها و روستاهای استان کمک کند تا امنیت تردد در مسیرها برقرار شود.

او ادامه داد: نیروی انتظامی نیز یک طرح نوروزی آماده و برای اجرا به پلیس راه و راهور ابلاغ کرده است و در این طرح از برخورد با راننده متخلف تا کنترل مسیر وجود دارد. همچنین راهداری و شهرداری ها نیز در این زمینه به پلیس کمک خواهند کرد.

اورژانس در آماده باش کامل برای خدمت رسانی

دکتر سیدمحمد صابری رئیس اورژانس کرمان درباره وضعیت اورژانس های جاده ای و پیش بیمارستانی به خبرنگار مجله خبری آبادی 118 گفت: همه پرسنل اورژانس در آماده باش و ۱۸۳ پایگاه جاده ای و شهری در استان آماده ارائه خدمات به مردم در ایام نوروز هستند.

او ادامه داد: ۳۰ کمپ موقت هر روز از ساعت ۸ تا ۲۰ در ورودی شهرهای استان کرمان آماده خدمت رسانی به مسافرین نوروزی هستند.

رئیس اورژانس کرمان اظهار کرد: برای امدادرسانی هوایی با ارتش قرارداد داریم و اورژانس استان به سه بالگرد در شهرهای کرمان، سیرجان و جیرفت مجهز است.

در هر سطح از درآمد که هستید در کرمان به شما خوش می‌گذرد

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز در خصوص میزان آمادگی استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی به مجله خبری آبادی 118 گفت: در استان کرمان حدود ۱۰ هزار تخت در قالب هتل، هتل آپارتمان، بوم گردی و … برای ارائه خدمات به گردشگران آمادگی لازم را دارند که نسبت به سال گذشته ۱۰۰۰ تخت به ظرفیت اسکان استان در سطح های مختلف اضافه شده است.

او بیان کرد: حدود ۳۰۰ مدرسه در سراسر استان نی در سطح «الف» و «ب» آماده ارائه خدمات به فرهنگیان هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از به پایان رسیدن مرحله اول نظارت و سرکشی از تاسیسات گردشگری خبر داد و گفت: اخطارها و تذکرات لازم به تاسیسات گردشگری داده شده و مرحله دوم نظارت و رصد نیز آغاز شده است.

او بیان کرد: امسال بهترین بوتیک هتل ها در استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند و شرایط برای اسکان کاملا مهیاست.

فعالی ادامه داد: باتوجه به شرایطی که در جاذبه های گردشگری استان ایجاد کردیم تلاش می کنیم که مدت ماندگاری گردشگران را افزایش دهیم.

او با تبیین برنامه های خاصی که در ایام نوروز در استان کرمان برگزار می شود، اظهار کرد: برنامه های متنوع فرهنگی و جشنوارهای مختلف در جاذبه های گردشگری برگزار خواهیم کرد همچنین بازارچه های صنایع دستی نیز در شهرهای استان برپا می شود البته شئونات ماه مبارک رمضان نیز حفظ خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها چادرهای عشایری برپا می شود و عشایر به مسافران خدمات می دهند.

d8b4d987d8b1 d8b4daafd981d8aadb8cd987d8a7 d8a8d987d8aad8b1db8cd986 d985d982d8b5d8af daafd8b1d8afd8b4daafd8b1db8c daa9d8b1d985d8a7 65a63d9674d43

او خطاب به گردشگران تاکید کرد: جاذبه های گردشگری آماده پذیرایی از حضورتان هستند و شرایط بازدید نسبت به قبل مهیاتر است ضمن آنکه تعداد هتل و اقامتگاه های استان در عید ۱۴۰۲ بیشتر از سال های قبل شده و خدمات شایسته ای را به شما ارائه خواهیم داد.

هر چقدر پول بدی آش می خوری

باتوجه به انتقادات زیاد مردم از زیباسازی شهر کرمان و عدم اقدامات ملموس برای استقبال از نوروز در این شهر، حتی محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در جلسه ستاد سفر استان با بیان این‌که فضای شهری کرمان باید یک فضای متناسب با نوروز شود، گفت: متاسفانه هنوز فضای شهر در استقبال از بهار و نوروز مناسب نیست. لذا در پی گرفتن پاسخ شهرداری در این زمینه برآمدیم.

شنیده ها حاکی از آن است که شهردار کرمان در ایران نیست و گفته می شود که شب گذشته به ایران بازگشته، اما تلفن او در دسترس نیست تا پاسخش درباره زیباسازی شهر برای استقبال از نورزو گرفته شود.

در عین حال، هوش هویدا مدیر حوزه شهردار کرمان درباره زیباسازی شهر به مجله خبری آبادی 118 گفت: در خصوص کاشت گل، آن قسمتی که مربوط به شهرداری بوده و ردیف بودجه ای داشتیم کار انجام شده و به اندازه پولی که به ما دادند، جدول ها را رنگ زدیم و شهردار باشد یا نباشد، وقتی پول نباشد کاری نمی توان کرد.

او با اشاره به آسفالت برخی از خیابان ها در چند روز گذشته عنوان کرد: سیستم فعلی معطل فرد نیست و هیچ یک از کارها نخوابیده است.

مدیر حوزه شهردار کرمان بیان کرد: شهردار در طول سال مرخصی دارد و اکنون با مجوز به مرخصی رفته و او برای مذاکرات سرمایه گذاری و خواهرخواندگی به یکی از کشورهای خلیج فارس سفر کرده است.

او مدعی است که ۴۰ المان نوری و سفره هفت سین امسال در کرمان اجرا می شود که در تاریخ این شهر کم نظیر است و از فردا (26 اسفندماه) نصب آنها آغاز می شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023