اجتماعی

مدل حکمرانی انقلابی شیوه شهید جمهور بود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: رییس جمهور شهید مدل حکمرانی انقلابی را ایجاد کرد و در فرصت کوتاه با حرکت جهادی توانست دستاوردهای کم‌نظیری را برای میهن اسلامی به ارمغان آورد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118 انسیه خزعلی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت رییس جمهور شهید و همراهان ایشان که با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و  بسیج نهاد ریاست جمهوری و با حضور برخی همسران شهدای خدمت، همسران وزرا و معاونین و مدیران نهاد، نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی و مشاوران و مدیران کل امور بانوان دستگاه‌ها و خانواده شهدای مدافع حرم در مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای خدمت به بیان خدمات رییس جمهور پرداخت و گفت رییس جمهور شهید مدل حکمرانی انقلابی را ایجاد کرد و در فرصت کوتاه با حرکت جهادی توانست ثمرات و  دستاوردهای کم‌نظیری را برای میهن اسلامی به ارمغان آورد و رکورد جدیدی را پس از امیرکبیر در  زمینه خدمت وتحول آفرینی در زمان کوتاه بر جای گذاشت.

 فریبا علاسوند – استاد حوزه و دانشگاه- نیز در  آیین بزرگداشت شهدای خدمت، با اشاره به مقام شهدا اظهارکرد: تنها کسانی حاضرند دوباره به دنیا برگردند که طعم و تجربه شهادت را داشته‌اند و چشیدن دوباره این لذت موجب می‌شود، بخواهند دوباره به دنیا برگردند.

وی خطاب به خانواده‌های شهدای این سانحه، به جمله‌ای از حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: پاسخ زینب کبری (س) به عبیدالله ابن زیاد که قصد داشت واقعه عاشورا را به خدا نسبت دهد، این بود که «ما رأیت الا جمیلا» و این جمله‌ای ماندگار در تاریخ شد.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: عبیدالله ابن زیاد قصد داشت همه قطعه قطعه کردن، سختی‌ها و شدائد که هیچ‌کدام زیبا نیست و فعل بشر است و قباحت و خباثت محض است را به خداوند نسبت دهد اما حضرت زینب (س) با بیان جمله «ما رأیت الا جمیلا» صنع خداوند را توصیف کردند.

علاسوند افزود: کسانی‌ که در مسیر پاکی هستند، از شهادت هراسی ندارند و لذت آن را می چشند. چیزی که دنیا را پای غزه آورده است این است که مسلمانان غزه، اعم از کودک و پیر و جوان از مرگ هراسی ندارند چون باور به حیات پس از مرگ دارند.

وی با بیان اینکه شهید دایما در حال تبادل با این عالم است و برای همین است که ملتی که دائما شهید می‌دهد، زنده است، گفت: شهید یک نظر به این عالم می‌کند و بر این عالم حیات می افشاند. شهدا حلقه وصل مومنین و خداوند هستند و جامعه‌ای که بر خون تپیده شهدا تکیه زده باید امیدوارانه‌تر جلو برود.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشییع پر شور شهدای خدمت ادامه داد: مردم محو مقام اینها شدند چراکه انسان بعد از شهادت لباس‌های دنیا را می‌گذارد و می‌رود، نه مدال‌ها، نه افتخارات و نه هیچ چیز دیگری با آنها نیست. مردم برای آن اتفاق نیست که متاثرند، این اثر اخلاق است که وقتی یک انسان به عنوان کانونی از شجاعت و اخلاق می‌رود، قلب مردم احساس سنگینی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری وی با بیان اینکه شجاعت، محبت و عشق عمیق به اهل بیت (ع) محبوبیت می‌آورد، تصریح کرد: مسیر روشن است به شرط آنکه ما شجاعت‌ها و صداقت‌ها را ملاک زندگی قرار دهیم و اگر کسی دنبال محبوبیت‌ها باشد، همان محبوبیت‌ها او را حذف می‌کند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023