گردشگری و سفر

رونق گردشگری وابستگی روستاهای خراسان رضوی به اقتصاد کشاورزی را کاهش می‌دهد

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان‌های خراسان رضوی ظرفیت تبدیل به مقصد سفرهای گردشگران خارجی را دارد.

هاجر چنارانی در بازدید از غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران با اشاره به این موضوع اظهار کرد: اقتصاد گردشگری یکی از مقوله‌های مهم برای توسعه در دنیاست، چون از انواع مختلف گردشگری، بهرمندی اقتصادی نیز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: گردشگری مذهبی، گردشگری زیارت، گردشگری سلامت و گردشگری ورزشی هر کدام ظرفیت‌های اقتصادی ویژه‌ای دارند که خراسان رضوی توسعه بر مبنای گردشگری را در دستور کار قرار داده و تاکنون در این زمینه موفق بوده است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خراسان رضوی با وجود داشتن شهرستان‌هایی با قدمت تاریخی بالا که حتی در دوره‌های مختلف، پایتخت ایران بوده‌اند ظرفیت‌های مهم گردشگری برای جذب گردشگر خارجی را دارد.

چنارانی یادآور شد: با رونق گردشگری در شهرستان‌های خراسان رضوی، اقتصاد این شهرستان‌ها از وابستگی به کشاورزی و دیگر بخش‌ها به سمت اقتصاد گردشگری تغییر خواهد کرد. سالانه به بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر در استان خراسان رضوی خدمت‌رسانی می‌شود. خراسان رضوی به خوبی از این جمعیت میزبانی می‌کند و کمترین کاستی و کمبودی در این خدمت‌رسانی وجود ندارد.

رئیس فراکسیون توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس با اشاره به نقش نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران در توسعه گردشگری کشور گفت: این نمایشگاه نقش مهمی در توسعه گردشگری و رونق گردشگری در پساکرونا خواهد داشت و فرصت خوبی برای توسعه گردشگری است.

وی افزود: اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی به خوبی ظرفیت‌های این استان را در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ارائه کرده است.

این عضو کمیسیون‌های قضائی و اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حفظ ابنیه تاریخی تاکید کرد و گفت: در کمیسیون‌ قضایی مجلس در قانون‌گذاری و نظارت همواره حامی میراث ‌فرهنگی هستیم و از قوانینی که منجر به حفاظت بیشتر ابنیه تاریخی شود حمایت می‌کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، چنارانی گفت: هم‌چنین کمیسیون اصل ۹۰ به شکایت‌ها در زمینه تخریب آثار تاریخی رسیدگی می‌کند و از حفظ و احیای آثار تاریخی حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023