گردشگری و سفر

لزوم اتصال کرمان به مسیرهای گردشگری

مجله خبری آبادی 118/کرمان استاندار کرمان بر لزوم اتصال کرمان به مسیرهای گردشگری تاکید کرد و گفت: باید استان کرمان جزو یکی از اضلاع گردشگری کشور قرار گیرد.

محمدمهدی فداکار عصر امروز پنجم آبان‌ماه در آئین افتتاح پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کارمانیا با تبیین ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: تنوع اقلیمی یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان است و برای دیدن شگفتی‌ها و آثار تاریخی این خطه یک هفته هم وقت کم است.

او با نشان دادن کار صنایع دستی که یکی از بانوان حاضر در جلسه در زمان صحبت‌های سخنرانان آن را تولید کرد، می‌گوید: در استان کرمان در حوزه صنایع دستی کارهای خوبی در حال انجام است.

به اعتقاد استاندار کرمان، متاسفانه در دوران شیوع کرونا مقدار زیادی صنعت گردشگری دچار آسیب شد.

مقام عالی دولت در استان بر لزوم اتصال کرمان به مسیرهای گردشگری تاکید کرد و افزود: باید استان کرمان جزو یکی از اضلاع گردشگری کشور قرار گیرد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، ندایی مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی نیز در این آئین گفت: در حوزه تسهیلات نسبت به سال گذشته تقریبا ۴ و نیم برابر رشد و امسال این عدد به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

او میزان تسهیلات در بخش گردشگری استان کرمان را ۸۰۰ میلیارد تومان در سال جاری اعلام کرد و افزود: محدودیتی برای اختصاص تسهیلات در استان کرمان نداریم.

طبق اعلام مدیرکل دفتر تسهیلات و کارآفرینی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، مقرر است طی سه سال اکثر پروژه‌های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره‌برداری رسند.

به گفته او، سهم صنایع دستی استان کرمان در سال جاری بیش از ۹۰ میلیارد تومان است.

ندایی می‌گوید: با کمترین هزینه بیشترین اشتغال در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری می‌توانیم ایجاد کنیم.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023