گردشگری و سفر

تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری مشهد/ لزوم تزریق دوز سوم واکسن کرونا در تمامی کارکنان

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: سومین مرحله طرح تشدید نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری مشهد از اسفند ماه آغاز می‌شود.

حسین امیرکلالی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه شعبان و نوروز ۱۴۰۱ و افزایش تقاضا برای سفر به مشهد، سومین مرحله از طرح تشدید نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با مشارکت بازرسان منتخب و معرفی‌شده از سوی تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری از ابتدای اسفند ماه به مدت ۱۰ روز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح با رویکرد نظارت‌های تعاملی و هوشمند و با مشارکت ۶۰ نفر از بازرسان تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خراسان رضوی در سطح واحدهای اقامتی شهرستان مشهد اجرا می‌شود.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد تصریح کرد: بررسی رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا در تاسیسات گردشگری، اتصال کامل تاسیسات گردشگری به سامانه ملی نظارت و آمار و اطلاعات گردشگری “جانا”، کنترل انجام واکسیناسیون کامل پرسنل شاغل در واحدهای اقامتی و با نظارت هوشمند و تعاملی به منظور ارتقاء کیفیت ارائه خدمات گردشگری از جمله اهداف اجرای این طرح است.

امیرکلالی در خصوص تزریق دوز سوم واکسن کرونا در کارکنان تاسیسات گردشگری مشهد بیان کرد: مطابق مصوبات ستاد استانی کرونا به تمام تشکلات حرفه‌ای ابلاغ و تاکید کرده‌ایم که تمام تاسیسات گردشگری که شامل ۱۲۷۹ واحد اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی می‌شود، جهت آمادگی برای نوروز ۱۴۰۱ تزریق دوز سوم واکسن کرونا را در دستور کار خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: در شهریور ماه با توجه به محدودیت‌های واکسیناسیون طی هماهنگی خوبی که با دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم، تمام کارکنان گردشگری بدون محدودیت سنی واکسینه شدند. طی بررسی‌های صورت گرفته اکثر واحدهای گردشگری دوز دوم واکسن خود را هم تزریق کرده‌اند.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد ادامه داد: برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا، همانند شهریور ماه مکان متمرکزی در نظر نگرفتیم. در شهریور ماه اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی متولی این موضوع شد و از طریق خیرین ۱۰۰ میلیون تومان در هتل هما هزینه کرد که در آن طرح حدود ۴۰۰۰ نفر از کارکنان تاسیسات گردشگری واکسینه شدند. در حال حاضر به دلیل شرایط مالی امکان ایجاد چنین شرایطی نداریم.

امیرکلالی به ظرفیت‌های اقامتی مشهد اشاره کرد و گفت: مشهد با داشتن ۱۲۷۹ واحد اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیز، خانه‌مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و با ظرفیت بیش از ۴۳ هزار اتاق دارای بیش از ۱۰۲ هزار نفرشب اقامت بوده و بیش از ۹۰ درصد ظرفیت اقامتی استان را در اختیار دارد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023