جامعه شهری

برپایی نمایشگاه کاریکاتور «بیمارستان، منطقه جنگی نیست» خراسان شمالی در متروی تهران

مجله خبری آبادی 118/خراسان شمالی رئیس حوزه هنری خراسان شمالی از برپایی نمایشگاه کاریکاتور «بیمارستان، منطقه جنگی نیست» که آثار آن به همت خراسان شمالی جمع آوری شده بود در متروی تهران خبر داد.

اکرم صدیقی کلاته در گفت و گو با مجله خبری آبادی 118 اظهار کرد: آبان ماه امسال پس از آنکه رژیم منحوس صهیونیستی بیمارستان و مناطق درمانی غزه را مورد هدف حملات خود قرار داد، حوزه هنری استان با محوریت خانه کارتون و کاریکاتور اقدام به برپایی نمایشگاهی مجازی با آثار هنرمندان بین‌المللی در محکومیت این اقدام کرد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه مجازی متشکل از ۳۸ اثر از هنرمندان ۱۱ کشور دنیا بود که برای نخستین بار منتشر می‌شدند و برگزاری آن نیز بی سابقه بود.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان این ۱۱ کشور دنیا اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بودند، افزود: این آثار همزمان با عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مراکز غیر نظامی از جمله بیمارستان و نسل‌کشی مردم بی دفاع غزه به ویژه کودکان و زنان منتشر شد و با عنوان «بیمارستان منطقه جنگی نیست» مورد استقبال مردم ایران و سایر کشورهای دنیا قرار گرفت.

صدیقی گفت: هنرمندان آگاه و هوشیار بار دیگر از این زبان مشترک برای نشان دادن بی‌عدالتی و نمایش رنج همنوعان خود بهره بردند و در نهایت ۴۸ اثر از ۳۳ هنرمند کاریکاتوریست و کارتونیست از ۲۲ کشور در واکنش به اعمال غیر انسانی و شنیع رژیم صهیونیستی و به نشانه اعتراض کشتار مردم غزه، خلق شد و تعداد آثار آن که برای نخستین بار منتشر می شد و در کشور بی سابقه بود، افزایش یافت.

وی تاکید کرد: این آثار اکنون با همکاری معاونت فرهنگی مترو تهران برای بازدید عموم در یکی از ایستگاه های مترو نصب شده است و استقبال مناسبی نیز از آن‌ها می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی همچنین اظهار کرد: قرار است آثار این نمایشگاه به کتابی فاخر تبدیل و رونمایی شود که احتمالاً طی سه هفته آینده نهایی خواهد شد تا در تاریخ ماندگار شود.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، بر اساس ماده ۱۹ کنوانسیون ژنو بخش‌های پزشکی اعم از بیمارستان یا واحد خدمات درمانی سیار، تحت هیچ شرایطی نبایستی مورد حمله قرار گیرند و مناطق امن محسوب می‌شوند از این رو در شرایط کنونی غزه که بیگناهی و بی پناهی ساکنان به خصوص کودکان مظلوم و معصوم آن بر کسی پوشیده نیست، نهادهای بین المللی باید اقدامی جدی کرده و از محکومیت های صرفا کلامی به اقدامات بازدارنده برسند.

برپایی نمایشگاه کاریکاتور «بیمارستان منطقه جنگی نیست» خراسان شمالی در متروی تهران

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023