جامعه شهری

ثبت بیش از ۱۵ هزار نفرساعت کار در ماه برای روشن بودن پله‌برقی‌های مترو

و حومه از ثبت بیش از ۱۵ هزار نفرساعت کار در ماه برای فعالیت درست پله‌برقی‌ها در شهر زیرزمینی خبر داد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، مسعود درستی با اشاره به تعداد بالای پله‌برقی‌های متروی تهران گفت: انجام تعمیرات دوره‌ای و اورهال ۱۲۳۸ پله برقی به همت مهندسان و پیمانکاران داخلی در دو نوبت کاری با سرویس، نظارت خط و تأمین قطعات و سایر فعالیت‌های مهندسی انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر آمار خاموشی پله‌برقی‌ها به علت خرابی از ۴۴ ساعت به ۷ ساعت کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: پله‌برقی‌های مترو به‌طورکلی تعداد بیشتری نسبت به پله‌برقی‌های سطح شهر دارند و فعال نگه‌داشتن آنها با کمترین ساعت خاموشی به همت پیمانکاران و مهندسان مدیریت مهندسی تأسیسات شرکت بهره‌برداری مترو عملیاتی شده است.

درستی گفت: به دلیل تردد بالای شهروندان در ایستگاه‌های مترو پله‌برقی‌های مترو بخصوص در ایستگاه‌های پرتردد نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند.

وی با تأکید بر اینکه برای بالابردن راندمان پله‌برقی‌ها باید مانند سایر تجهیزات الکترونیکی به آنها رسیدگی شود، اظهار کرد: در طول ۲۵ سال بهره‌برداری از مترو تنها ۲۳ پله جنرال سرویس شده بودند؛ اما در این دوره به تعمیرات دوره‌ای پله‌برقی‌ها توجه ویژه‌تری شد و ۱۶۳ پله برقی اورهال اساسی شده‌اند. این جهش در تعمیر نگهداری پله‌برقی‌ها باهدف افزایش راندمان، کیفیت و عمر مفید پله‌برقی‌ها انجام شده است.

درستی افزود: با توجه به نگاه ویژه‌ای که در خصوص عملکرد پله برقی داریم توانسته‌ایم درصد خرابی و خاموشی‌شان را پایین بیاوریم.

بنابر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، درستی با بیان اینکه احتمال خرابی پله برقی مانند سایر وسایل الکتریکی با تمام رسیدگی‌ها وجود دارد، گفت: تلاش ما این است که هیچ پله برقی طولانی خاموش نماند در همین راستا نیز اقداماتی مانند تعمیر و نگهداری منظم پله‌برقی‌ها، آموزش نحوه استفاده صحیح از پله‌برقی‌ها به شهروندان و استفاده از قطعات یدکی باکیفیت در پله‌برقی‌ها را با بیش از ۱۵۰۰۰ نفرساعت کار در ماه در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023