جامعه شهری

جابه‌جایی پایانه مسافربری ساری/ توجه به رفاه عمومی توانخواهان

مجله خبری آبادی 118/مازندران هفتاد نهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری به انتقال مکان پایانه مسافربری مرکز مازندران از محل فعلی به خارج از محدوده شهری و فراهم کردن شرایط مناسب برای توانخواهان اختصاص یافت.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، نایب رییس شورای اسلامی شهر ساری به اهمیت روز قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانونگذار حراست از قانون اساسی را بر عهده نهادهای خاصی گذاشته اما آحاد ملت باید از این قانون به عنوان میثاق ملی صیانت کنند.

سید حسین یوسفی به سوم دسامبر روز جهانی معلولان اشاره کرد و افزود: هدف از تعیین چنین روزی درک و پذیرش افراد دارای معلولیت افزایش آگاهی عمومی و تجلیل از دستاوردهای و مشارکت‌های معلولین بود.

وی ادامه داد: بنابراین درک شرایط معلولان و مناسب سازی محیط برای آنان و نیز درک توانمندی‌های توانخواهان و فراهم آوردن شرایط برای فعالیت‌های اجتماعی آنها یک تکلیف است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری ابراز امیدواری کرد، مدیریت شهری ساری به سهم خود در این زمینه اقداماتی از جمله مناسب سازی محیط  کاری، درک توانمندی‌های توانخواهان و فراهم آوردن شرایط برای فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها را ایجاد کرده است.

این مسئول مناسب سازی پیاده‌روها، برخی اماکن همچون پارک‌ها و فضاهای فرهنگی و اجتماعی و مبلمان شهری را از جمله اقدامات مدیریت شهری برای توانخواهان و افراد سالمند عنوان کرد، هر چند کافی نیست و قطعا باید امکانات رفاهی بیشتری خصوصا در ارتباط با تردد معلولان و تدارک ناوگان حمل و نقل ویژه معلولان فراهم شود.

“سبحان بخشی” عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز پیرامون استمهال غرفه داران ترمینال دولت که مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت، ابراز عقیده کرد، برای نفع مردم و غرفه داران لازم است ترمینال دولت از این نقطه شهر جابجا شود.

وی بر ضرورت همکاری شهرداری ساری در انتقال ترمینال مرکز مازندران تاکید کرد و افزود: با این اقدام به نوعی شهر از منظر ترافیکی سبک خواهد شد.

این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه طبق قانون پایانه‌های مسافربری باید در خارج از محیط شهری باشد، گفت: با توجه به اینکه تکلیف قانونی نداریم که غرفه ها و ترمینال ها را در اختیار غرفه داران قرار دهیم باید انتقال ترمینال با یک مهلت چند ماهه جهت اجاره غرفه ها اجرایی شود .

در ادامه “افشین راسخ” دیگر عضو شورای شهر ساری نیز درباره انتقال ترمینال مسافربری ساری اظهار کرد: با توجه به اینکه مراحل قابل توجه کارشناسی و قیمت گذاری طی شده است از اختیارات شورا خارج است که قیمت گذاری تعیین شده را تغییر دهد از این رو جابجایی و انتقال ترمینال دولت ساری از نقطه کنونی پروژه ای سنگین و عظیم است که در حال حاضر قابل اجرا نیست.

لازم به ذکر است در این جلسه اعضای شورای شهر ساری با پیشنهاد انتخاب ذی حساب دوم شهرداری ساری با ۶ رای موافقت کردند و همچنین پرداخت پاداش و تجلیل از قهرمانان ورزشی پاراالمپیک شهر ساری با ۹ رای موافقت شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023