گردشگری و سفر

استقبال ویژه گردشگران از محصولات صنایع دستی استان اردبیل

مجله خبری آبادی 118/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از فروش ۱۱۷ میلیارد ریالی محصولات صنایع‌دستی در بازارچه‌های استان و استقبال ویژه گردشگران از این محصولات همزمان با ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

حسن محمدی ادیب،۲۰ فروردین در جمع خبرنگاران گفت: بازارچه‌های صنایع‌دستی استان اردبیل در طول ایام نوروز ۱۴۰۲ فروشی معادل ۱۱۷ میلیارد ریالی را تجربه کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: این میزان فروش در بازارچه‌ شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، نمین و خلخال به دست آمده است و نشان دهنده استقبال گسترده گردشگران از صنایع‌دستی استان است.

او تاکید کرد: بیشترین فروش محصولات صنایع‌دستی استان در این مدت در بازارچه دائمی واقع در میدان عالی قاپوی اردبیل و در جوار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اتفاق افتاده است و بعد از آن بازارچه‌های شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و نمین قرار دارند.

محمدی ادیب ادامه داد: بیش از ۶۰ رشته صنایع‌دستی در استان اردبیل فعال است و از این میان بافته‌های داری مثل گلیم، ورنی و جاجیم و همچنین محصولات چوبی و فلزی بیشتر از همه مورد توجه گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023