گردشگری و سفر

اردبیل مرکز تحولات مهم منطقه‌ای در طول تاریخ بوده است

اردبیل مرکز تحولات مهم منطقه‌ای در طول تاریخ بوده است

مجله خبری آبادی 118/اردبیل استاندار اردبیل در افتتاحیه رویداد ۲۰۲۳ اردبیل از گسترش همکاری های بین المللی و منطقه ای در بخشهای مختلف بویژه گردشگری خبر داد.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل ۷ اردیبهشت در افتتاحیه رویداد ۲۰۲۳ ضمن خیرمقدم‌گویی به میهمانان داخلی و خارجی اظهار کرد: بخش گردشگری میتواند استان و کشور را به اهداف اصلی خود که توسعه همه جانبه است نزدیک سازد.
استاندار اردبیل بیان کرد: اردبیل شهری تاریخی که منسوب به پیامبر زرتشت بوده و حکیم فردوسی بیش از ۱۰ بار نام اردبیل را برده است.
وی گفت: اردبیل محل تلاقی شرق و غرب و همواره مرکز تحولات مهم فرهنگی و اقتصادی و…‌ بوده و به عنوان دروازه قفقاز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
عاملی اظهار کرد: میزبان سفرای کشورهایی هستیم که هزاران سال در قالب همکاری های اقتصادی و فرهنگی و …. مشارکت داشته ایم و اکنون سازمان همکاری های اقتصادی اکو بعد از اتحادیه اروپا بزرگترین سازمان همکاری منطقه ای است که میتواند توسعه منطقه را با وجود اشتراکات فراوان فرهنگی و تاریخی بین کشورهای عضو اکو رقم بزند.
استاندار اردبیل گفت: سازمان اکو با اینکه کارکرد اقتصاری دارد اما تار و پود آن فرهنگی است که میتواند تمدن ساز و فرهنگ ساز باشد.
عاملی تصریح کرد: استان اردبیل با بیش از ۱۸۰۰ اثر ثبت شده و بیش از ۱۱۰ چشمه آبهای درمانی و کوه سبلان، از شمال تا جنوب استان ظرفیت های بی نظیری در حوزه گردشگری وجود دارد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه این رویداد آغازی برای استمرار و گسترش هر چه بیشتر همکاری های بین المللی خواهد بود بیان کرد: از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دبیرکل اکو، سفیران کشورهای عضو اکو و سفیران کشورهای چین صربستان بلغارستان و رومانی و اهالی اصحاب رسانه که در برکزاری هر چه باشکوه تر رویداد همکاری کردند تقدیر و تشکر می کنیم.
انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023