گردشگری و سفر

سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چالش‌آفرین و استرس‌زا شده است

مجله خبری آبادی 118/خوزستان یک دوستدار میراث فرهنگی می‌گوید: بوروکراسی سخت اداری اجازه نمی‌دهد سرمایه‌گذار کار خود را به راحتی انجام دهد و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری چالش‌آفرین و استرس‌زا شده است.

احمد شمس‌آبادی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 با بیان این‌که میراث فرهنگی، سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری را بی‌انگیزه می‌کند تصریح کرد: چالش‌های اداری دست‌وپاگیر سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری می‌شود و گاه سرمایه‌گذاران را از ادامه فعالیت منصرف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استان خوزستان در حوزه توسعه گردشگری از قافله استان‌های دیگر کشور عقب است و شوربختانه مسؤولان حوزه گردشگری خلاقیت و تدابیری در این باره از خود نشان نمی‌دهند و با تداوم این شرایط نمی‌توان انتظار رونق در این بخش را داشته باشیم.

او با تاکید بر این‌که توسعه مراکز اقامتی استان خوزستان ضروری است بیان کرد: متاسفانه در بحث اقامت نیز گردشگرپذیر نیستیم و این معضل از دیگر ضعف‌های گردشگری در خوزستان است.

وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان خوزستان در جنوب غربی کشور این استان بیشترین حجم تردد سفرهای داخلی را دارا است. بنابراین اقامت گردشگر می‌تواند فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان باشد.

شمس‌آبادی با اشاره به اینکه استان خوزستان ظرفیت‌های کم‌نظیری در زمینه آثار تاریخی، فرهنگی و تنوع اقوام دارد تاکید کرد: اگر اقامت گردشگر وجود نداشته باشد می‌توان گفت هر ساله بازدید مسافران نوروزی و گردشگران از اماکن تاریخی و جاذبه‌ها ی گردشگری استان هیچ سودی برای این استان نخواهد داشت.

به باور این دوستدار میراث فرهنگی: سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، سازماندهی و نظارت بر صنعت گردشگری خوزستان وجود ندارد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023