جامعه شهری

ارایه گزارش‌های مالی در صحن شورا نمایانگر نظارت و شفافیت در شوراست

عضو شورای شهر تهران گفت: ارایه گزارش‌های مالی در صحن شورا نمایانگر نظارت و شفافیت در شوراست.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، احمد صادقی پس از ارایه گزارش خزانه دار شورا در خصوص حساب های درآمد و هزینه شهرداری در ماه های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲ گفت: این گزارش‌ها نشان دهنده شفافیت مالی در دوره ششم مدیریت شهری است.

وی ادامه داد:  همین ارایه گزارش نشان دهنده نظارت مجموعه شورا ی شهر بر شهرداری هست اما اینکه در حین گزارش موضوعاتی را بگوییم که مطلع نیستیم یا خارج از موضوع به کلی گویی بپردازیم، پذیرفتنی نیست و ریاست شورا نیز بارها در این خصوص تذکر داده‌اند و امیدواریم بعضی همکاران این مهم را رعایت کنند.
 
صادقی با اشاره به رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران، گفت: سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر به عنوان یکی از دستاوردهای مهم شورای ششم یاد می شود و اقدام مهمی بوده؛ اما متأسفانه می آییم بجای ثبت این رویداد بزرگ در دوره ششم شوراها بخاطر مسائل سیاسی «شهردار نظارت گریز» را واژه سازی کرده و سوژه ای برای حاشیه سازی های رسانه ای در داخل و خارج ایجاد می‌کنیم.
 
صادقی در ادامه اظهار کرد: در گزارش مالی همه می دانند که در بخش درآمدهای پایدار عناوینی که ذکر می شود در جداول عیناً همان عناوینی است که وزارت کشور بعد از پیشنهاد شورای عالی استانها ابلاغ می‌کند و بر اساس قانون است؛ لذا عناوینی نظیر خودیاری شهروندان و هدایای دریافتی بر اساس قانون ذکر می شود و «من درآوردی شهرداری» نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: لذا درخواست من از همکاران این است که از موضوعات حاشیه‌ای که مورد اقبال حاشیه سازی رسانه‌ها هم هست دوری کنیم و در موضوع ارائه شده صحبت کنیم.

وی افزود: به یقین شهرداری در مطالباتی که تخصصی و در مسیر عدل و انصاف بیان می شود ملزم به پاسخگویی است و همین امر هم نمایانگر شفافیت، نظارت شوراست.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023