گردشگری و سفر

میراث فرهنگی میراث دار خشت و گِل نیست

مجله خبری آبادی 118/یزد امام‌جمعه ابرکوه گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، میراث دار خشت و گِل نیست که همواره برای حفظ آن بخشنامه صادر کند.

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در نشستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و برخی مسئولین شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی، میراث دار خشت و گل نیست که همواره برای حفظ آن بخشنامه صادر کند بلکه میراث دار فکر، فرهنگ، جلوه‌های تمدن و نمادهای تدین تاریخ ایران باستان است.

وی تأکید کرد: لازمه رسالت فوق و حفظ فکر، فرهنگ و جلوه‌های تدین تاریخ ایران، داشتن موضع حساس در قبال فرهنگ وارداتی و آثار زشت و مخرب فرهنگ فرنگ در نمادهای مسکونی، آپارتمانی، خانه‌های اُپن و برهنه از فرهنگ حفظ نوامیس است.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری ابرکوه را شهر کهن توصیف کردند، در بیش از 400 اثر تاریخی مسکونی این ویژگی را در سِتر حرمت نوامیس با بنشین های اندرونی و بیرونی و در دسترس و در چشم نبودن حرم‌سرای خانواده‌ها را در این خانه‌ها می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ترویج این فرهنگ تاکنون چه میزان میراث داری کرده و شیوه تقابل با آثار تمدن بی‌بنیان غربی را به ما در کشور آموخته است؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تأکید کرد: گردشگری هدفمند مورد توصیه قرآن مجید است و ترسیم هدف از ناحیه مکتب قرآن، عِبرَت گیری از سرنوشت تباه شده اقوام سرکش و طاغی و فاسد گذشته است تا آیندگان آینده خود را با آموزه‌های فاسد غربی تباه نسازند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023