گردشگری و سفر

آماده پیگیری اعمال معافیت مالیاتی تاسیسات گردشگری هستیم

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیگیری اعمال معافیت مالیاتی تاسیسات گردشگری و اصلاح قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق اعلام آمادگی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌ نصرالله پژمان‌فر در جلسه با فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی که با حضور علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز اقتصاد بسیاری از کشورها مبتنی بر خدمات گردشگری، درمانی و مهندسی می‌چرخد و ما بر این باور هستیم که ایران نیز می‌تواند در این مسیر گام بردارد.

وی ادامه داد: هنوز این باور که وزارتخانه‌ای داریم که قرار است شانه به شانه صنعت و وزارت نفت حرکت کند و در اقتصاد کشور نقش داشته باشد، وجود ندارد. حتی در حوزه قضایی نیز این باور وجود ندارد؛ اگر چه برای یک واحد صنعتی  با جدیت پیگیری و همکاری لازم انجام می‌شود تا تعطیل نشود اما به راحتی واحدهای خدماتی تعطیل می‌شوند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این کمیسیون قوانین بر زمین مانده را به مرحله اجرا می‌بریم و با استفاده از ظرفیت این کمیسیون بخشی از کارها را انجام می دهیم.

 پژمان‌فر با اشاره به پیگیری مشکلات حوزه گوهرسنگ‌ها اظهار کرد: برای رفع چالش‌های صادرات گوهرسنگ‌ها با حضور مدیران بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جلساتی برگزار شده تا قدم به قدم مشکلات حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: برای پیگیری اعمال معافیت مالیاتی تاسیسات گردشگری و اصلاح قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق اعلام آمادگی می‌کنیم. شبکه مسائل حوزه گردشگری استخراج  و با هر دستگاه و وزارتخانه‌ای که چالش قانونی وجود دارد، از طریق تعامل و تفاهم مسائل را برطرف می‌کنیم.

پژمان‌فر افزود: کارگروهی برای پیگیری مشکلات حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در مشهد تشکیل شود تا برای رفع مشکلات پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون برنامه هفتم از اولویت‌های مجلس است و تاکنون پیشنهادهایی که برای اصلاح این لایحه به دست ما رسیده، به کمیسیون اصلی ارسال شده است.

آماده پیگیری اعمال معافیت مالیاتی تاسیسات گردشگری هستیم

استفاده از ظرفیت قانونی و نظارتی برای بهبود وضعیت گردشگری

فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت استفاده از ظرفیت قانونی و نظارتی برای بهبود وضعیت گردشگری تاکید کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌ها قانون برنامه هفتم توسعه کشور است که باید خلاء‌ها و کمبودها در مشورت با نخبگان این حوزه شناسایی و در کمیسیون تلفیق جبران شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی، وی ادامه داد: از ظرفیت این برنامه برای پوشش بیمه‌ای راهنمایان گردشگری می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023