گردشگری و سفر

رفع ۹ چالش فناورانه حوزه گردشگری با فناوری‌های نوین

رویداد ملی حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری برای رفع ۹ چالش حوزه گردشگری در محل پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود برگزار شد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118 به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، در راستای اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رویداد ملی حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری‌های نوین و توسعه صنایع خلاق این عرصه در محل پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود برگزار شد.

در این رویداد بیش از ۱۰۰ طرح از سراسر کشور برای حل ۹ چالش فناورانه گردشگری از جمله واقعیت افزوده در گردشگری، راهنمای صوتی گردشگری، تصاویر ۳۶۰ درجه، سفرهای بومی و محلی، اقامتگاه، پویانمایی، واقعیت مجازی، اینترنت اشیاء در گردشگری و هتل‌داری، راهنمای مسافران و گردشگران با استفاده از رویکرد فناوری‌های نوین به دبیرخانه رویداد ارائه شد.

در اختتامیه رویداد ملی حل نیازهای فناورانه گردشگری دکتر نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به برگزاری این رویداد ملی در دی‌ماه جاری، گفت: ارائه ایده‌ها، محصولات و نشست‌های تخصصی، معرفی درگاه‌ها(پنل) و نشست‌های هم‌اندیشی در راستای استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و محصولات آنها به منظور رونق و توسعه حوزه گردشگری در استان از جمله برنامه‌های این رویداد بود.

نظری با بیان اینکه سه طرح برتر برای سرمایه‌گذاری در استان سمنان انتخاب شدند، اظهار کرد: پس از انتخاب طرح‌های برتر قراردادی سه جانبه بین پارک علم و فناوری استان، اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و یک شرکت دانش‌بنیان منعقد شد تا زمینه فعالیت برای آنها فراهم شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023