اجتماعی

لزوم توجه نمایندگان مجلس به تصویب قوانین و تاثیر آن بر اقشار آسیب‌پذیر

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با بیان اینکه کار کمیته امداد کمک به اقشار ضعیف و نیازمند جامعه است که تریبونی برای صحبت ندارند، اظهار کرد: نمایندگان باید مدنظر داشته باشند که تصویب هر قانونی روی اقشار آسیب‌پذیر جامعه اثرگذار خواهد بود.

حسین فتاحی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، اظهار کرد: کمیته امداد به دنبال این است که درخصوص ایجاد تعامل میان نمایندگان و کمیته امداد قوانینی به تصویب مجلس برساند تا ارائه خدمت به مددجویان راحت‌تر شود و معیشت آنها تسهیل یابد.

وی افزود: به طور قطع اگر نمایندگان از دل مردم باشند؛ خودشان این دردها را حس کرده‌اند و می‌توانند ما را جهت حل مشکلات مددجویان کمک کنند تا دغدغه مددجویان پیگیری و در مجلس به تصویب نهایی برسد.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد تاکید کرد: کار کمیته امداد کمک به اقشار ضعیف و نیازمند جامعه است که تریبونی برای صحبت ندارند. از همین رو نمایندگان باید نماینده مددجویان باشند و به نفع آنها قوانین را تصویب کنند. نمایندگان باید مدنظر داشته باشند که پیوست تصویب هر قانونی چه تاثیری بر روی اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواهد گذاشت. در مجلس یازدهم نیز اگر در جایی هزینه‌ای به مردم تحمیل می‌شد، نمایندگان سعی می‌کردند این اقشار را در نظر بگیرند و برای جبران این هزینه اقدام کنند.

فتاحی در پاسخ به این سوال که امداد در چه حوزه‌هایی نیازمند توجه بیشتری از سوی مجلس است؟ نیز توضیح داد: شعار اصلی کمیته امداد «توانمندسازی» است و می‌خواهیم مددجویان توانمند و از تحت پوشش خارج شوند. در کنار آن برنامه‌هایی در حوزه مستمری مطرح است که هر فردی که توانایی اشتغال دارد مستمری او را قطع می‌کنیم. اشتغال مسئله اصلی است و در این راستا باید هم تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی در اختیار این مجموعه قرار گیرد و هم پشتیبانی‌های جانبی جهت حفظ این اشتغال مدنظر باشد. ممکن است اشتغالی ایجاد شود اما نیازمند حمایت باشد تا توانمندسازی مدنظر ایجاد و از چرخه حمایتی خارج شوند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023