اجتماعی

راه‌اندازی مجمع خیرین «یاریگران زندگی» در ۱۵ استان

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ضمن تاکید بر اینکه اقدامات زیادی برای درمان مددجویان از جمله غربالگری، سم‌زدایی و… انجام می‌شود، می‌گوید: اگر امیدآفرینی و پذیرش جامعه نباشد، دوباره شاهد بازگشت آنان به اعتیاد هستیم لذا در این میان توانمندسازی مهم‌ترین نقش را دارد و حلقه مفقوده‌ای است که به دست خیران کامل می‌شود.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، اسکندر مؤمنی در نشست ملی مجمع خیرین یاریگران زندگی ۱۵ استان کشور که در اولین روز از هفته مبارزه با موادمخدر با شعار مشارکت همگانی، خیرین، مبارزه اجتماع‌محور با موادمخدر و با حضور جمعی از خیرین، هنرمندان، کارآفرینان و فعالان اجتماعی برتر کشور برگزار شد، گفت: اگر همت مردمی و حضور عاشقانه خیرین در مسیر این اقدامات نبود و حتی اگر امکانات و منابع ۱۰۰ درصدی را هم دولت به ما می‌داد، باز هم امکان ایجاد چنین فرصت‌هایی برای انجام چنین برنامه‌های خوبی در حوزه مبارزه با موادمخدر وجود نداشت.

وی افزود: پس از اینکه مرکزی را اوایل سال گذشته در حسن آباد مشهد ایجاد کردیم؛ به دنبال این بودیم که این مرکز را توسعه دهیم که خیری پای کار آمد و کمک کرد تا این مرکز تقویت شود؛ به همین منظور باید موانع را برای مردمی که می‌خواهند در این مسیر قدم بردارند، رفع کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه خیر بودن پول زیاد نمی‌خواهد، بلکه قلب بزرگی می‌خواهد، اظهار کرد: همه کسانی که امروز در این نشست حضور دارند، این قلب را دارند و حقیقتاً باید سپاسگزار باشیم که این توفیق را داشتیم که بانیانی در جمع ما هستند که این اقدامات بزرگ را آغاز کردند.

مؤمنی ادامه داد: یکی از نقاط قوتی که باعث می‌شود خیرین در این امور حضور پیدا کنند این است که از نزدیک مشاهده می‌کنند که اقداماتشان به بهبود وضع زندگی یک انسان کمک زیادی می‌کند؛ لذا خیرین وقتی می‌بینند که انسانی را احیا می‌کنند و نجات می‌دهند و این مددجویان به جای اینکه لابه‌لای درختان بخوابند در مراکز کار و اشتغال فعالیت می‌کنند و زندگی خود را بهبود می‌بخشند خوشحال می‌شوند و تشویق می‌شوند که اقدامات خیرخواهانه خود را افزایش دهند.

راه‌اندازی مجمع خیرین یاریگران زندگی در ۱۵ استان

وی گفت: از سال گذشته تاکنون در ۱۵ استان از جمله خراسان رضوی، خراسان شمالی، البرز، گلستان، مازندران، گیلان، یزد، کرمان، اصفهان، هرمزگان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، فارس و اردبیل، مجمع خیرین یاریگران زندگی راه‌اندازی شده است که البته ما در ابتدای مسیر هستیم و اقدامات زیادی مانده است که انجام دهیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: شاید بهترین کاری که در زندگی‌ام انجام دادم این بوده است که به کمک شما خیرین چنین ظرفیتی را فراهم کردیم تا افراد بهبودیافته از دام اعتیاد به زندگی بازگردند؛ البته در قدم بعدی باید اقدامات مناسبی را هم برای پیشگیری از اعتیاد کل افراد جامعه فراهم کنیم.

مؤمنی ادامه داد: اقدامات زیادی از جمله غربالگری، سم‌زدایی، درمان برای یک مددجو انجام می‌شود اما اگر امیدآفرینی و پذیرش جامعه نباشد؛ دوباره شاهد بازگشت این افراد به اعتیاد هستیم. در این میان توانمندسازی مهم‌ترین نقش را دارد و حلقه مفقوده‌ای است که به دست شما کامل می‌شود.

وی در پایان گفت: خیرین در حوزه کارآفرینی و توانمندسازی وارد عرصه شده‌اند که در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد نیز می‌توانیم از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم؛ چه‌بسا خیرینی هستند که تجارب زیادی در حوزه پیشگیری از اعتیاد دارند و می‌توانند در این مسیر یاریگر ما باشند.

محمد جمالو؛ معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ضمن درود و ادای احترام به روح پاک شهدای مبارزه با موادمخدر گفت: درست یکسال پیش که نخستین نشست ملی مجمع خیرین یاریگران زندگی را برگزار کردیم مقرر شد که تا پایان سال، ۵ مجمع در ۵ استان تشکیل شود، اما با نیت خیر و نگاه جهادگرایانه، ۱۵ مجمع در ۱۵ استان راه اندازی شد.

مردم ایران در راه مبارزه جهانی با موادمخدر، عزیزترین فرزندان خود را فدا می‌کنند

سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت نیز با بیان اینکه مردم ایران در راه مبارزه جهانی با موادمخدر، عزیزترین فرزندان خود را فدا می‌کنند، گفت: آنان به هیچ وجه حاضر نیستند که نه تنها موادمخدر وارد ایران نشود، بلکه حتی تلاش دارند این مواد، وارد کشورهای اروپایی نشود.

وی گفت: این نشست محفل کسانی است که مال خود را بذل می‌کنند، گفتنش آسان است اما در واقع این بخشش سخت است و کار راحتی نیست.

وی افزود: نباید اقدامات خود برای بهبود وضع زندگی و معیشت بهبودیافتگان از اعتیاد را فقط به دولت و مجلس نسبت دهیم بلکه تنها مسیر حکمرانی آن است که شرایط را برای حضور مردم و انجام کارهای خیرخواهانه فراهم کند.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت اظهار کرد: هدف از خلقت انسان این بود که انسان خلیفه خدا در زمین باشد. پس خیرین و اقدامات خیرخواهانه آنان در زندگی، جلوه‌ای از مظاهر خلیفه الهی هستند.

عبودتیان افزود: در ابتدا باورم نبود که در ۱۵ استان کشور ۱۵ مجمع خیرین یاریگران زندگی تشکیل و تا این اندازه برای بهبود زندگی بهبودیافتگان از اعتیاد، اقدامات بزرگی انجام شده باشد.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نشستی و شهدا و جانبازان حوزه مبارزه با موادمخدر، یک پیام بین‌المللی برای دنیا دارد که مردم ایران به هیچ وجه حاضر نیستند که نه تنها موادمخدر وارد ایران نشود، بلکه حتی تلاش دارند این مواد وارد کشورهای اروپایی نشود؛ و حاضرند در این مسیر، جان و مال خود را بدهند و عزیزترین فرزندان خود را در راه مبارزه جهانی با مواد مخدر فدا کنند. همین مسئله نشان می‌دهد ایران اسلامی چقدر در راه حقوق بشر فعال است و ادعای بشردوستی و تمدن دارد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت افزود: حکومت وظیفه تسهیلگری دارد و هر جا شرایط را برای اقدام مردمی فراهم کردیم، مردم به صورت جدی حضور پیدا کردند. هنر ما باید این باشد که مسیر اقدامات داوطلبانه و خیری مردم را هدایت کنیم.

عبودتیان در پایان گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده توسط وزارت ارشاد در سال ۹۹، ۶۰ درصد مردم ابراز تمایل داشتند که روزی ۵ ساعت را به اقدامات داوطلبانه اختصاص دهند اما هشتاد درصد از همین شرکت کنندگان در نظر سنجی از نحوه فعالیت‌های داوطلبانه اطلاعی نداشتند و این موضوع نشان می‌دهد که حاکمیت این وظیفه را دارد که راه را برای اقدامات داوطلبانه مردم باز کند و اقدامات خیرخواهانه مردمی را در مسیر درست قرار بدهد.

مجمع خیرین یاریگران زندگی تا پایان سال، در کل کشور دایر می‌شود

دکتر حسن حمزه زاده- مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی در کشور گفت: مجمع یاریگران زندگی تا پایان سال، در کل استان‌های کشور تشکیل می‌شود و خیرین می‌توانند اقداماتشان را در باز اجتماعی کردن معتادان انجام دهند.

وی بیان کرد: در ۱۵ استان کشور، مجمع خیرین یاریگران زندگی با حضور خیرین و نیکوکاران تشکیل شده و شاهد استقبال بی‌نظیر استان‌ها از ایجاد این مجمع بودیم.

وی افزود: تا پایان سال نیز در دیگر استان‌ها این مجمع تشکیل خواهد شد و خیرین می‌توانند اقداماتشان را در باز اجتماعی کردن معتادان انجام دهند.

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی بیان کرد: هر استان ظرفیت متفاوتی دارد و نمی‌توان یک نسخه واحد را برای همه استان‌ها پیچید.

حمزه زاده افزود: معتادان معمولاً در پست‌ترین شرایط اجتماعی قرار می‌گیرند و اگر شما همت می‌کنید و به آنان شغل و مهارتی یاد می‌دهید، آن فرد عمود خانواده می‌شود و برای درآمدزایی خانواده‌اش تلاش می‌کند.

وی در پایان گفت: اعتیاد آسیب اجتماعی است و مثل تیر چند شعبه، همه وجود فرد معتاد را نشانه می‌گیرد.

همچنین دکتر علیرضا نبی، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی در کشور در این نشست به بیان اهداف و برنامه‌های این مجمع پرداخت و گفت: یکی از اهداف این مجمع، تبدیل کمپ‌های ترک اعتیاد به کارگاه‌های تولیدی و صنعتی خواند و گفت: تلاش داریم که با جذب بهبودیافتگان از اعتیاد علاوه بر بازپروری و مهارت‌آموزی، زمینه فروش محصولات آنان را هم فراهم کنیم.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023