جامعه شهری

افتتاح ۲ نیروگاه‌ خورشیدی در تهران در نیمه اول اردیبهشت

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران از تداوم افتتاح نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس خورشیدی طی سال جاری در پایتخت خبر داد و گفت: دو تا سه نیروگاه در هفته زمین پاک (۳ تا ۹ اردیبهشت‌ماه) راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش مجله خبری آبادی 118 شهرداری تهران پیرو اسناد بالادستی و مصوبه هیات وزیران که کلیه شهرداری‌ها را موظف کرده است ۲۰ درصد برق خود را از انرژی خورشیدی تامین کنند، احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر را در دستور کار خود قرارداده است و تاکنون در بیش از ۵۰ نقطه این نیروگاه‌ها را احداث کرده که بزرگ‌ترین آن‌ها در بوستان سرخه حصار ایجاد شده است چراکه بهره‌گیری از انرژی خورشیدی می‌تواند به‌تنهایی میزان زیادی از سطح کربن را در شهر تهران کاهش می‌دهد.

حلیا حسینی در گفت و گو با مجله خبری آبادی 118 درباره آخرین اقدامات انجام شده برای افزایش تعداد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس خورشیدی اظهارکرد: تا پایان نیمه اول سال جاری پنج نیروگاه افتتاح می‌شود. در نیمه دوم سال نیز پس از انعقاد قرارداد این کار تداوم می‌یابد تا هر ۲۲ منطقه پایتخت صاحب نیروگاه شوند.

وی اضافه کرد: در هفته زمین پاک دو تا سه نیروگاه افتتاح می‌شود. در هفته محیط زیست نیز این کار تداوم پیدا می‌کند.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران اضافه کرد: در تلاش هستیم تا علاوه بر نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس خورشیدی، نیروگاه‌های بزرگ‌مقیاس و هیبریدی که ترکیبی از انرژی‌های خورشیدی و بادی است را در سال جاری افتتاح کنیم.

حسینی در پایان درباره وضعیت عملکرد نیروگاه‌هایی که سال گذشته افتتاح شد، گفت:  بر اساس نتیجه آسیب‌شناسی عملکرد تجهیزات تجدیدپذیر که در سطح شهرداری تهران انجام دادیم، بیش از ۹۰ درصد تجهیزات تجدیدپذیر فعال هستند ولی با توجه به اینکه ماهیت آن‌ها برقی است و ممکن است به طور آنی خراب شوند، امسال قصد داریم برای اولین بار برای نگهداشت به‌صورت متمرکز از طریق اداره کل اقدام کنیم و قرارداد نگهداشت متمرکز ببندیم همچنین تجهیزات نیروگاه‌های تجدیدپذیری که نیاز به تعمیردارد را تعمیر کنیم تا در مدار قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:

احداث نیروگاه در بوستان‌های تهران در دستور کار شهرداری

احداث نیروگاه‌های بزرگ‌مقیاس خورشیدی در تهران

افتتاح ۴ نیروگاه خورشیدی در پایتخت تا پایان سال

شهرداری تهران به دنبال ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس

تجهیز ۵۶ نقطه از تهران به نیروگاه خورشیدی

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023