جامعه شهری

پیروزی انقلاب شایسته ملت ایران بود

رییس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب شایسته ملت ایران بود، گفت: امیدواریم بتوانیم این انقلاب را زنده، پیشرو و شاداب به نسل های آینده کشور تقدیم کنیم.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، مهدی چمران در دویست و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی،  شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای حمله تروریستی کرمان، ضمن تسلیت سالگرد شهادت امام موسی کاظم(ع) به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) به مرور خاطرات انقلاب اسلامی و سالروز دیدار تاریخی همافران ارتش جمهوری اسلامی با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ پرداخت و گفت: در آن زمان بنده از نزدیک شاهد حضور فرماندهان، امرا و پرسنل ارتش در مدرسه علوی بودم که روز عجیب و پرشوری بود بطوریکه بسیاری از آنها ابتدا با لباس مبدل آمدند و در زیر زمین محل دیدار البسه خود را عوض کرده و با اونیفرم ارتش به امام راحل ادای احترام و با ایشان بیعت کردند.

وی ادامه داد: همین اقدام باعث شد تا پشت ارتش شاهنشاهی به خاک مالیده شود. چرا که اینها پرسنل همان ارتشی بودند که آمریکا آنها را مطمئن ترین پایگاه برای حفظ تاج و تخت شاه می پنداشت و میلیاردها دلار برای تجهیز آن هزینه کرده بود تا حافظ منافع آمریکا در ایران باشد. اما این حضور، سبب پیوستن ارتش به ملت بود.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران؛ در آستانه نوزدهم بهمن ماه (روز نیروی هوایی ارتش) و سالروز بیعت تاریخی کارکنان نیروی هوایی با امام خمینی(ره)، مراسم دیدار و تجدید بیعت کارکنان نیروی هوایی با رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی)، امسال به دلیل تقارن این روز با سالروز مبعث رسول مکرم اسلام در صبح روز۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

چمران همچنین با تبریک فرارسیدن بعثت حضرت رسول اکرم (ص) این رویداد الهی را در تاریخ قرون و تمامی عرصه ها بی نظیر برشمرد و عنوان کرد: مبعوث شدن پیامبر مکرم اسلام، در اصل پایان دهنده سلسله انبیاء الهی و ارائه کاملترین مکتب و دین برای تمام بشریت بنام اسلام بود که امید آن را داریم تا همه ما در سایه هدایت و رهبری های حضرت محمد(ص) هدایت یافته حق باشیم.

وی در ادامه با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و فرارسیدن ۲۲ بهمن ماه و ایام الله دهه فجر، خاطر نشان کرد: سالیانی بر انقلاب اسلامی گذشت که بهترین تعبیر و تحلیلی که از این سالها بر ملت ایران ارائه شده همان برنامه‌ای است که رهبری معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب فرمودند و به خوبی رئوس پیشرفت کشور و انقلاب را مطرح کردند و راه گشایی آینده ایران اسلامی را نیز ترسیم کردند که امیدواریم بتوانیم از این راهبردها بهره مند شده و بتوانیم این انقلاب را زنده، پیشرو و شاداب به نسل های آینده کشور تقدیم کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: گرچه برای محقق شدن یک نظام اسلامی شهدای بزرگوار و ارزشمندی را تقدیم کردیم؛ اما پیروزی انقلاب، تحولی عظیم و طعم شیرینی را به ملت ایران چشاند. به طوریکه هم اکنون هم می توان با یک مقایسه این تحول شگرف را احساس کرد. در همان روزها مردم نسبت به هم بسیار مهربان و منسجم بودند و همین انسجام، محبت و علاقه ای که بین مردم بوجود آمد اتفاقی شگرف بود که موجب پیروزی ملت شد.

وی با تأکید بر اینکه خداوند هیچگاه ظفرمندی و پیروزی را مفت و مجانی به هیچ ملتی نمی دهد، گفت: پیروزمندی انقلاب بر رژیم طاغوت قطعاً شایسته ملت ایران بود و خداوند هم همه توطئه های دشمنان را درهم پیچید و در مقطع کوتاهی از ۱۷ شهریور تا ۲۲ بهمن ۵۷ این پیروزی حاصل شد. همه ما امیدواریم شایسته پاسداری از این انقلاب باشیم و در مسیر درست آن گام برداریم و در نهایت، این پرچم را تا اهتزار پرچم حضرت مهدی موعود(عج) سرافراز و سربلند نگهداری کنیم.

چمران در ادامه ضمن محکوم کردن تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار وحشیانه مسلمانان فلسطینی و افزایش شمار شهدا از مرز ۲۸ هزار نفر، خطاب به برخی کشورهای عربی اسلامی افزود: حمایت های شما از نسل کشی های رژیم منحوسی همچون اسرائیل شرم آور است؛ تا الان همه این اقدامات علیه بشریت تنها با حمایت شما و خط ارتباطی تسلیحاتی آمریکا و متحدان غربی است و همه شما در جرم خونریزی این شهدا شریک هستید.

وی افزود: از خوی وحشیانه اسرائیل چیزی جز این کشتارها بر نمی‌آید اما از کشورهای عرب- اسلامی کاری عجیب سر میزند که بسیار مایه شرمساری است؛ از آن طرف کشور یمن با شجاعت راه های ارسال لجستیکی و تسلیحاتی غرب به اسرائیل را مسدود می کند؛ اما برخی کشورهای عربی اجازه تردد از راه زمینی به آمریکایی‌ها را داده‌اند و این اوج بی شرمی و نداشتن شرافت اسلامی است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: نمی‌دانیم این ملوک نفرین شده عرب در آینده چگونه پاسخگوی خون های مسلمانان فلسطینی در برابر نسل های آینده و خداوند قهار خواهند شد؛ ان‌شاءالله الله این حکام ملعون و نفرین شده هرچه زودتر در طوفان و آتش غیرت و همیت مسلمانان بسوزند و خاکستری هم از آنها باقی نماند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023