جامعه شهری

توسعه و تحول ۱۰۱میدان منطقه ۸در دستور کار شهرداری/ اجرای طرح تحول بیست گانه خدمت در۴میدان منطقه

شهردار منطقه ۸ در تشریح برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص بهسازی و توسعه میادین اصلی و محله‌ای منطقه در سال آینده، از تعریف کاربری ویژه برای ۴ میدان محله منطقه در قالب طرح تحول بیست‌گانه خدمت در شهر تهران خبر داد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، فاطمه تنهایی با تأکید بر نگاه ویژه مدیریت شهری در خدمت‌رسانی به شهروندان مناطق ۲۲گانه شهر تهران در طرح تحول بیست‌گانه خدمت در شهر، اظهار کرد: مدیریت شهری به دنبال تجربه خوب طرح تحول نهضت آسفالت در شهر، به ارائه طرح تحول بیست‌گانه خدمت در مناطق برای سال آینده اقدام کرد که در این راستا از آبان ماه جلسات هم‌اندیشی با حضور معتمدین محلات، معاونت‌های تخصصی و شهرداران نواحی برگزار شد و پیرو دیدارهای مردمی در مساجد و دوشنبه‌های پاسخگویی در منطقه، نیازهای محلات احصاء، جمع‌بندی و مشکلات مرتبط با هر محله با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات در قالب سه هزار و ۸۵۳ پروژه تعریف شد که امیدواریم در سال آینده با اختصاص بودجه مناسب برای این طرح تحول، بتوانیم خدمت‌رسانی بهتر و مضاعفی را به شهروندان منطقه داشته باشیم.

تنهایی، وجود ۱۰۱ میدان در این منطقه را وجه متمایز منطقه ۸ دانست و افزود: با توجه به هندسه منحصر به فرد این منطقه و وجود میادین محلی و سکونتگاهی شهروندان، طرح بهسازی، توسعه و تحول در ۱۰۱ میدان این منطقه در دستور کار سال آینده مدیریت شهری قرار دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس برای میادین محله‌ای این منطقه اقداماتی همچون ایمن‌سازی، بهسازی شبکه روشنایی، واکاوی فضای سبز، مرمت، بازسازی و ایمن‌سازی آبنماها، المان‌ها، تعویض وسایل بازی و ست‌های ورزشی، بازسازی آلاچیق‌ها، تعویض و بهسازی مخازن زباله و همسطح سازی مخازن، بهسازی ‌مبلمان شهری، المان‌های ترافیکی، مرمت و لکه گیری آسفالت معابر اصلی و فرعی …. دیده شده است.

شهردار منطقه ۸ با اشاره به انجام طرح موضوعی برای ۴ میدان با مساحت بیش از ۲۰۰۰ متر با تعریف کاربری خاص از جمله کودک، انرژی، نور و المان‌های نوری و بازیافت، تصریح کرد: متناسب با عناوین، اقدام و کار ویژه برای این میادین پیش بینی شده است که جزو میادین ویژه منطقه خواهند شد.

وی تصریح کرد: در میدانی به نام کودک، وسایل بازی خاص و متفاوت پیش بینی شده است، در میدان انرژی استفاده از انرژی های خورشیدی و گیاهانی که آب کمتر استفاده می کنند در دستور کار این منطقه است.

به گفته شهردار منطقه ۸، با توجه به انجام طرح «نوماد» در این منطقه در میدان بازیافت، اهمیت تفکیک زباله خشک و تر ، استفاده از المان ها و مبلمان های در حوزه بازیافت استفاده خواهد شد.

وی اظهار کرد: در میدان نور و المان های نوری ، کار متفاوتی انجام خواهد شد که به میدانی زیبا و متفاوت تبدیل خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه، تنهایی در خصوص اهم اقدامات منطقه ۸ در میدان نبوت به عنوان میدان اصلی این منطقه ادامه داد: بر اساس این محور و تعریف پروژه‌ها در سطح میادین اصلی منطقه، در میدان نبوت به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین میدان این منطقه، اقداماتی نظیر بهسازی کامل سرویس بهداشتی، جانمایی و نوسازی مجدد تمامی مخازن زباله دور میدان، خط‌کشی محوری و افقی و مرمت تابلوهای هدایت مسیر، نوسازی و مرمت آبنمای ۴۰۰ مترمربعی، مرمت ۹ آلاچیق، هم‌سطح‌سازی و حذف دریچه‌های اطراف میدان و مرمت و بازسازی چهار لاین ایستگاه «بی‌آرتی» منتهی به این میدان به طول ۲ هزار متر در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023