جامعه شهری

عبور شهرداری تهران از بودجه مصوب سال جاری

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از عبور شهرداری تهران از بودجه مصوب سال جاری خبر داد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، محمد آخوندی در دویست و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی متمم لایحه بودجه سال جاری شهرداری تهران، گفت: بیش از یک ماه زمان برد و در جلسات با شهرداری استدلال ها مبنی بر اینکه مدل اصلاحیه ارائه شده به شورا قابل پذیرش نیست، مطرح شد. ما از جایگاه شورا حمایت کردیم که این اصلاحیه را نپذیرفتیم.

وی افزود: شهرداری در ردیف‌هایی تقاضای افزایش ۱۷ هزار میلیارد تومانی داشت. چند جلسه در کمیسیون برگزار و مقرر شد مبلغ هفت همتی برای حقوق و دستمزد را اضافه کنند. در هفت روز مهلتی که داده شد شهرداری تهران تنها محل کاهش دو هزار میلیارد تومان از ردیف ها را اعلام کرد. برای صیانت از رأی شورا این اصلاحیه پذیرفته نشد. در تبصره ۲۰ بودجه شهرداری تهران نزدیک به ۲۰ همت به شهرداری اجازه داده شد که در ردیف های مشخصی هزینه کند؛ اما شهرداری در برخی ردیف ها با کمبود اعتبار مواجه شد و به همین دلیل به دنبال اصلاحیه بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه برخی از ردیف ها با پیشنهاد شورا کاهش یافت، افزود: در پایان آذرماه به این نتیجه رسیدیم که در مورد آتش نشانی و شرکت بهره برداری مترو و سازمان بازنشستگی بودجه کافی نبوده است؛ لذا ارائه متمم ضروری بود.

وی با اشاره به افزایش ۳۱ هزار میلیارد تومان به بودجه مصوب سال جاری شهرداری تهران، ادامه داد: ما اصرار داشتیم که شهرداری دلایل خود را مطرح و ثابت کند که می تواند این رقم را محقق کند. ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان بودجه مصوب است شهرداری متممی ارائه داد تا بودجه امسال ۱۰۷ همتی باشد و خواستار افزایش  ۳۴ درصدی بودجه در بخش هزینه ها، ۱۲۹ درصد در بخش واگذاری دارایی سرمایه ای و ۱۲ درصد واگذاری دارایی مالی بود، اما با بررسی شورا این متمم به عدد ۱۰۱ هزار میلیارد تومان رسید. تا دیروز ۶۴ همت درآمد به دست آمده و این به جز ۱۵ همت واگذاری دارایی است و رقم درآمدها را به ۷۹ هزار میلیارد می رساند و این نشان می دهد که از بودجه مصوب عبور کرده ایم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تأکید بر اینکه بحث اصلی ما در عوارض شهرسازی بود، ادامه داد: ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد حوزه توسعه شهر مصوب شده بود که در ۹ ماه، ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب شده و ۳۹ هزار میلیارد تومان تا پایان دیماه محقق شده که سه هزار میلیارد تومان غیرنقد و مابقی نقد بوده است. اصرار شهرداری تهران این بود که ۱۰۷ همت بودجه قابل تحقق است، اما نظر شورا بر این است که ۱۰۱ همت تصویب شود.

آخوندی با اشاره به اینکه از این میزان متمم بودجه، ۸۲ هزار میلیارد تومان به درآمدها اختصاص دارد، گفت: عملکرد شهرداری بر اساس مصوبات در واگذاری املاک ۱۵ هزار میلیارد تومان است؛ اما تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده است. در واگذاری دارایی مالی نیز ۶ هزار میلیارد تومان درآمد کسب شده است.

وی تأکید کرد: به شهرداری اجازه داده شده ۱۰۰ میلیارد تومان برای برقی سازی موتورسیکلت ها در نظر بگیرد. موارد مصوب در تبصره ۲۰ بین ردیف ها توزیع شد. ۲۰ همت برای اوراق مشارکت سال بعد پیشنهاد داده شده بود که حذف شد. تغییر عناوین نیز مورد درخواست شهرداری بود که یکی از این موارد در مورد کمک به اجرای طرح شهید همدانی بود تا مناطق بتوانند بر اساس عناوین عملکرد بهتری داشته باشند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023