گردشگری و سفر

گذر گلستان ظرفیتی برای ایجاد مسیر گردشگری در مشهد

مجله خبری آبادی 118/خراسان رضوی معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: گذر گلستان به حرم امام رضا(ع)، سینما هویزه، بلوار مدرس و خیابان جنت نزدیک است و اگر در این گذر محصولاتی مناسب زائرین ارائه شود یک مسیر گردشگری در شهر ایجاد می‌شود.

سیدجلیل بامشکی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118 در خصوص رویداد گذر گلستان اظهار کرد: این گذر سال‌های گذشته کاربری‌های متفاوتی مانند عرضه صنایع دستی و سوغات، انتشارات و فروش کتاب داشته است. با توجه به موقعیت مناسبی که دارد در منطقه فرهنگی و مرکز شهر واقع شده است و به همین دلیل ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به پاتوقی برای دانشجویان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر دارد.

وی افزود: برگزاری رویداد باعث شد تصمیم‌گیری، یک طرفه و از بالا به پایین نباشد و تصمیم درستی بود که سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اجرا کرد. بهره‌وری از ایده‌های مجموعه‌های نوآور و تشکل‌ها فرصتی ایجاد می‌کند تا این افراد بتوانند توانمندی‌های خود را در قالب محصول ارائه دهند، توانمندی‌های بیشتری کسب کنند و در آینده به صورت جدی در فضای فرهنگی و هنری فعالیت کنند.

بامشکی بیان کرد: گذر گلستان به حرم امام رضا(ع) و سینما هویزه نزدیک است در نتیجه ظرفیت مناسبی برای گردشگری است. همچنین به بلوار مدرس و خیابان جنت نزدیک است. اگر در این گذر محصولاتی مناسب زائرین ارائه شود یک مسیر گردشگری در شهر ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در مشهد ظرفیت‌های مختلفی از این قبیل وجود دارد، تصریح کرد: شهرداری پذیرای پیشنهادها و ایده‌های مجموعه‌ها و شهروندان است. بوستان جهانشهر، پلازای شهری کنار بوستان ملت واقع شده در طبقه بالایی پایانه اتوبوسرانی، ساختمان تجاری شمس و میدان شهدا از نمونه محل‌هایی است که ظرفیت تبدیل شدن به مکان فرهنگی در شهر را دارد اما این اتفاق نیازمند برنامه‌ریزی، برگزاری رویدادهای جدید و بهره‌مندی از ایده‌های نو است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023