اجتماعی

برپایی میز ویژه خدمت به ایثارگران در هفته دفاع مقدس

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی از برپایی میز ویژه خدمت ایثارگران در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: با اعلام سراسری و گسترده قبلی در کل کشور، مدیران ارشد سازمان در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس با حضور در مرکز ارتباطات مردمی تأمین‌اجتماعی پاسخگوی تلفنی سؤالات و ابهامات ایثارگران سراسر کشور خواهند بود. در استان‌ها نیز مدیران استانی موظف شده اند مشکلات این قشر را بررسی و حل کنند.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، احمد اسفندیاری در نشست  شورای گرامی‌داشت چهل‌وسومین سالروز آغاز دفاع مقدس با بیان این که «ما متحدیم» شعار محوری سازمان تأمین‌اجتماعی در برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است، گفت: امسال در جهت تشریح و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت علاوه بر فضاسازی محیطی و برنامه‌های عادی که هر ساله برگزار می شود، چند برنامه محوری در تهران و استان‌ها خواهیم داشت.

اسفندیاری افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی ۸۰ شهید سرفراز تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و در سراسر کشور نیز میزبان بیش از ۲۵۰۰ تن از فرزندان شهداست. از این رو، دیدار با خانواده معظم شهدای سازمان، با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران و مدیران استانی برگزار خواهد شد.

وی از برپایی میز ویژه خدمت ایثارگران در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: با اعلام سراسری و گسترده قبلی در کل کشور، مدیران ارشد سازمان در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس با حضور در مرکز ارتباطات مردمی تأمین‌اجتماعی پاسخگوی تلفنی سؤالات و ابهامات ایثارگران سراسر کشور خواهند بود. در استان‌ها نیز مدیران استانی موظف شده اند مشکلات این قشر را بررسی و حل کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها با بیان این که سازمان تأمین‌اجتماعی از سازمان‌های پیشرو در اجرای قوانین و از جمله قوانین مرتبط با امور ایثارگران است، گفت: ما در سازمان تأمین‌اجتماعی، بازنشستگان غیرهمکار زیادی داریم که پدر و مادر چند شهید یا چند جانباز عزیز با درصدهای جانبازی بالا هستند. برنامه داریم تا در هر استان، با محوریت کانون‌های بازنشستگی، جلسات تقدیر و تشکر از خانواده‌های ایثارگران بازنشسته را در هفته دفاع مقدس سال جاری برگزار کنیم.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، میرهاشم موسوی نیز با بیان این‌که زنده نگاه داشتن دستاوردهای حماسه دفاع مقدس وظیفه‌ای ملی است، گفت: مطابق فریشات مقام معظم رهبری، دفاع مقدس متعلق به یک نهاد یا دستگاه نیست؛ بلکه الگویی است که همه آزادی‌خواهان و ظلم‌ستیزان جهان می‌توانند از آن بهره ببرند. حماسه دفاع مقدس مردم ایران یک الگوی موفق مقاومت و پیشرفت در عرصه‌های صیانت از هویت، تمامیت ارضی و ارتقای وضعیت کشور در همه شئون است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: حسب فرمایش مقام معظم رهبری تلاش برای پیشرفت و حل مشکلات، پایان ندارد و با وجود همه کارها و تلاش‌هایی که انجام شده است باید صد برابر آن کار و تلاش و جهاد در کشور صورت گیرد. این حرف بسیار مهمی است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از همه فرصت‌ها برای تبیین دستاوردهای دفاع مقدس گفت: کار تبیینی در حوزه دفاع مقدس و آموزه‌ها و دستاوردهای آن نوعی عبادت است، چون هم مسیر و هم الگوی الهی است و اقتدار، هویت، مردم‌محوری، خدمت به مردم، ایثار، جهاد، شهادت و همه خوبی‌ها و مظاهری که انسان در مسیر رشد و کمال به آن نیاز دارد، در دفاع مقدس تجلی پیدا کرده است.

موسوی ادامه داد: تعبیر شخصی من این است که در کشور و در سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ کار و فعالیتی نداریم که نتواند از الگوی دفاع مقدس سرمشق بگیرد. باید از این الگو در شرایط مختلف در حوزه اقدام و عمل خودمان استفاده کنیم. این تفکر را باید به محیط کارمان تزریق کنیم.

وی افزود: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، ما با مدل دفاع مقدس و با استفاده از تجربیات و دستاوردهای آن می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم. ما اگر مشکلات بزرگی داریم، بزرگتر از مشکلاتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم، نیستند. در زمان جنگ تمام استکبار جهانی از شرق تا غرب، پیاده‌نظام، تجهیزات جنگی، بمب‌های شیمیایی و سایر نیازهای لشکر دشمن را در برابر جمهوری اسلامی ایران که پرچم حق و عدالت را برافراشته بود، تأمین می‌کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن ارزش‌ها و آموزه‌های دفاع مقدس گفت: خانواده‌های ایثارگران الگوی خوبی برای خانواده‌های موفق هستند. به خاطر همین ما باید این خانواده‌ها و بازماندگان دفاع مقدس را تکریم کنیم. باید حواسمان به این افراد باشد. این افراد را باید پیدا کنیم و نه تنها باید تکریم شوند بلکه باید به جایگاه واقعی خودشان برسند. یکی از مأموریت‌های همه ما و شما، کشف و توجه به این افراد و ادای حقوق و جایگاه واقعی و به‌حق آنهاست.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023