جامعه شهری

بهره‌مندی روزانه ۱۴۰۰۰ نفر از هتل‌ها و مهمانپذیرهای تهران در نوروز

فرماندار شهرستان تهران از بهره‌مندی میانگین ۱۴ هزار نفر از هتل‌ها و مهمانپذیرهای تهران به صورت روزانه در ایام نوروز خبر داد.

احمد قیومی در گفت‌وگو با مجله خبری آبادی 118، در تشریح روند نظارت بر بازار  در راستای جلوگیری از تخلفات در حوزه‌های کالاهای اساسی در ایام نوروز گفت: تاکنون با ثبت ۱۳۷۰ مورد بازرسی از بازار در ایام نوروز توانستیم رصد خوبی را در تامین کالاهای اساسی و جلوگیری از کم فروشی و گرانفروشی انجام دهیم و این رصد همچنان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه‌دار خواهد بود.

وی با اشاره به آمار ورود مسافران نوروزی به تهران و بهره‌مندی از هتل‌ها و مهمانپذیرها افزود: از آغاز سفرهای نوروزی روزانه به صورت میانگین ۱۴ هزار نفر از این مراکز بهره‌مند شدند و سطح اشغال این هتل‌ها و اقامتگاه‌ها نیز به طور میانگین ۶۰ الی ۷۰ درصد بوده است.

فرماندار تهران ادامه داد: از تاریخ ۲۴ اسفند تا ۶ فروردین ۱۹۶ هزار نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیرها انجام شده است.

وی تاکید کرد: برگزاری ۷۰۰ تور تهرانگردی به صورت رایگان برای شهروندان، برگزاری برنامه برای گروه‌های خاص، روزه‌ اولی‌ها، معلولین، سالمندان، تور کودک، برپایی ۱۰۰ ایستگاه اطلاع رسانی در تمام مناطق شهر تهران و توزیع ۱۵۰ هزار نقشه گردشگری و کتابچه گردشگری کودک و نیز توزیع ۱۰۰ هزار بن تخفیف استفاده از مراکز تفریحی و گردشگری تهران از سایر برنامه‌هایی بود که در ایام نوروز انجام شد.

رییس ستاد خدمات سفر تهران با اشاره به رشد حوزه گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۳ شهر تهران گفت: خوشبختانه در حوزه بازدید از مناطق گردشگری تهران رشد خوبی را شاهد بودیم و تهران تاکنون جزو ۳ شهر پربازدید در حوزه موزه‌ها و آثار تاریخی و فرهنگی شناخته شده که در مجموع میزان بازدید از مناطق گردشگری جنوب تهران و نیز منطقه ۱۲ بیشترین آمار گردشگر را به خود اختصاص داده است.

قیومی تاکید کرد: مطابق این آمار تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازدید از مراکز تفریحی شامل موزه‌ها، جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعت‌گردی و جاذبه‌های شهری نظیر پل طبیعت، برج میلاد، دریاچه چیتگر و… انجام شده است.  

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023