اجتماعی

بازپروری ۲۰۰۰ معتاد متجاهر در مرکز سروش

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از نگهداری ۲۰۰۰ معتاد متجاهر در مرکز بازپروری سروش در کهریزک خبر داد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، سرهنگ حسین باباپور با اشاره به اهمیت وجود مرکز سروش در موضوع بازپروری معتادان متجاهر و بی‌خانمان، گفت: قرار است مرکز سروش به بزرگرترین مرکز اشتغال مددجویان و معتادان متجاهری تبدیل شود.

وی ادامه داد: برابر ماده ۱۶ قانون مبارزه با موادمخدر معتاد متجاهر فردی است که بر رفتار خود کنترل خاصی ندارد و در معابر و منظر مردم اعمال مجرمانه‌ای مانند مصرف مواد مخدر و سایر رفتارهایی را که در شان ومنزلت جامعه پذیرفته نیست انجام می‌دهد. برابر قانون نیز پلیس با این موارد برخورد و این افراد را جمع‌آوری  می‌کند.

باباپور با بیان اینکه این افراد به مراکز غربالگری منتقل می‌شوند، گفت:‌ در این مراکز کارشناسان مختلفی از سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی و پلیس و مرجع قضایی مستقر هستند و این افراد مورد بررسی قرار می‌دهند. پس از انجام بررسی و پالایش کسانی که شرایط نگهداری در مراکز بازپروری را دارند به این مراکز منتقل شده و در آنجا مراحل اولیه سم‌زدایی و بازپروری و باز اجتماعی شدن افراد آغاز می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از این مراکز، مرکز سروش است که تحت مدیریت پلیس قرار دارد، گفت:‌ این مرکز در محدوده کهریزک واقع شده و در حال حاظر دو هزار نفر از معتادان متجاهر در این مرکز حضور دارند.  افراد حاضر در این مرکز در واقع معتادانی هستند که ساماندهی شده‌اند. با توجه به اینکه بعد از سم زدایی، باز اجتماعی شدن این افراد  مهم است، ما در مرکز سروش کارگاه‌هایی را برای حرفه آموزی و اشتغال افراد راه‌اندازی کرده‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت ادامه داد:‌ در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته و توفیقات زیادی نیز حاصل شده است و بنا به تدبیر فرمانده فراجا، مقرر شده که این مرکز توسعه پیدا کند و به بزرگترین مرکز اشتغال مددجویان و معتادان متجاهری که مراحل ترک اعتیاد را پشت سر گذاشته‌اند  تبدیل شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023