گردشگری و سفر

زیرساخت‌های اردستان برای گردشگری اقتصادی کافی نیست

مجله خبری آبادی 118/اصفهان فرماندار اردستان گفت: با تمام کارهای انجام شده همچنان زیرساخت‌های اردستان برای گردشگری اقتصادی کافی نیست و تنها ۵۰ درصد ظرفیت منطقه فراهم است.

سید محمدهادی احمدی طباء شامگاه (شنبه، ۸ بهمن) در کارگروه ستاد تسهیل سفر شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در این شهرستان وجود دارد، در حال حاضر اقتصاد اردستان را حوزه گردشگری احیا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم گردشگری اقتصادی را در شهرستان اردستان احیا کنیم باید برنامه‌ریزی داشته باشیم، افزود: حوزه میراث فرهنگی می‌تواند به تنهایی فرهنگ‌ساز باشد و در منطقه تأثیر فرهنگی بگذارد.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، فرماندار اردستان، تصریح کرد: نوروز ۱۴۰۲ برای مجموعه مدیریت شهرستان اردستان بسیار مهم است که در این راستا طرح جامع گردشگری شهرستان به همراه تقویم گردشگری اردستان با همکاری نخبگان حوزه گردشگری کشور در حال تدوین و تنظیم است.

احمدی طباء با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم شهرستان را در مسیر گردشگری اقتصادی قرار دهیم باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم، گفت: در حال حاضر با تمام کارهای انجام شده و برنامه‌ریزی‌هایی که در سال‌های گذشته صورت گرفته همچنان زیرساخت‌های اردستان برای گردشگری اقتصادی کافی نیست و تنها ۵۰ درصد ظرفیت منطقه فراهم است.

وی ادامه داد: کمبودهایی که در بخش زیرساخت‌ها وجود دارد به دلیل این است که مردم و مسئولان هنوز تأثیر گردشگری و پتانسیل‌های شهرستان را درک نکردند در صورتی که آب و هوای متفاوت، موقعیت‌های کویری و کوهستانی، وجود آثار باستانی، تاریخی و طبیعی فراوان در سطح ملی و جهانی، قرارگرفتن اردستان در محور ترانزیت شمال به جنوب کشور، وجود آداب و رسوم جذاب بخشی از استعداد اردستان هستند.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام قابلیت اقامت در اماکن گردشگری و بوم‌گردی شهرستان ۲۰۰ نفر است که باید در دو سه سال آینده این مقدار به بیش از ۶۰۰ نفر برسد. 

احمدی طباء گسترش، توسعه زیرساخت و استفاده حداکثری از حوزه گردشگری شهرستان را نیازمند عزم همگانی مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در برخی مناطق شهری و روستایی شهرستان بناهای تاریخی و قدیمی زیادی وجود دارد، ولی هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023