جامعه شهری

۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری گم نشده است

خزانه دار شورای شهر تهران گفت: ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری گم نشده و فقط در سامانه به ثبت نرسیده‌ است.

به گزارش مجله خبری آبادی 118، حبیب کاشانی در یکصد و نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن محکومیت جنایات اسرائیل در غزه گفت: از تمام هنرمندان و ورزشکاران و افراد اثرگذار درخواست می‌کنم به هر طریق گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی را به تصویر بکشند.

وی با اشاره به انتشار خبری پیرامون ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران و سو برداشت برخی رسانه ها گفت: این گزارش مستند به عملکرد اعلامی از سوی شهرداری است و در این عملکرد تا پایان مهر ماه در بخش نقدی و غیر نقدی اعتبار ابلاغی ۸۰ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان بود و از این میزان ۶۱ هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است و پرداختی نیز ۴۱ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومان بوده و ۲۱ هزار میلیارد تومان از آن را صرف کرده‌ایم.

به گفته عضو شورای شهر تهران، ما در هر ماه اعلام کرده‌ایم، درصد جذب پایین است و پیگیری‌ها به این منجر شد که در مهرماه ۳۳.۹ درصد به ثبت رسید؛ درحالیکه در مدت مشابه سال قبل ثبت هزینه‌ها ۲۶ درصد بوده است.

وی افزود: ۶۰ درصد از ۲۱ هزار میلیارد تومان حقوق، پنج درصد تملک دارایی مالی و ۳۵ تملک دارایی سرمایه‌ای است. رقم تملک دارایی سرمایه‌ای منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که ۳۳ هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته و میزان عملکرد  نیز ۷۳ هزار میلیارد تومان بوده است. در سرفصل هزینه‌ای و حقوق کارکنان ابهاماتی برای افراد پیش آمد که چه اتفاقی برای ۱۷ هزار میلیارد تومان افتاد. این مبلغ گم نشده بلکه به ثبت نرسیده‌ است. موضوع این است که راهبری سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه به گونه‌ای است که تا مبالغ را ثبت کنند، زمان بر خواهد بود.

کاشانی با بیان اینکه پس از اتمام کار و تحویل پروژه‌ها نیز ثبت هزینه‌ها صورت می‌گیرد، گفت: در سرفصل تملک دارایی مالی و سرمایه‌ای، ثبت هزینه‌ها پس از اتمام پروژه‌ها انجام می‌شود و با توجه به تأخیر در ارسال مدارک، هزینه‌ها نیز با تأخیر ثبت می‌شود. ثبت هزینه‌ها هشت درصد نسبت به سال قبل و ۱۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است. هرچند این میزان ثبت هزینه ایده آل ما نیست؛ اما تأخیر در ثبت برخی هزینه‌ها اجتناب ناپذیر است.

لزوم اعلام جرم برای رسانه‌هایی که خبر گم شدن ۱۷ هزار میلیارد تومان در شهرداری را منتشر کردند

به گزارش مجله خبری آبادی 118، محمد آخوندی در یکصد و نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارش عملکرد تبصره‌های بودجه ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ با اشاره به موارد مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر گم شدن ۱۷ هزار میلیارد تومان در شهرداری تهران، گفت: مباحث در شورا مطرح و ثبت می‌شود و رسانه‌ها وظیفه دارند در انتشار اخبار و اطلاعات امانت را رعایت کنند.

وی افزود: بنده هفته گذشته از دادستان تهران درخواست کردم نسبت به این موضوع اعلام جرم کند؛ وقتی کسی برای یک علامت سوال و علامت تعجب به دادگاه احضار می‌شود، برای اینگونه اقدامات رسانه‌ای که بازی گرفتن روان مردم است، باید اعلام جرم شود. اینکه بدون توجه به شرایط کشور مطرح کنیم که این میزان پول گم شده، اقدام درستی نیست و باید به وضعیت رسانه‌ای که این موضوع را مطرح کرده، رسیدگی شود.

در ادامه جلسه میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران نیز ضمن قرائت بندهای تبصره‌ سوم بودجه و با اشاره به تنظیم روابط مالی با دولت و مؤسسات مالی گفت: در مجموع ۹ توافق به مبلغ پنج هزار و ۱۵۷ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان صورت گرفته که از این میزان ۵۸۳ میلیارد تومان با کمیته امداد برای احداث میدان تره بار بهار شمالی، سه میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان با ارتش برای بیمارستان خانواده، ۷۱۰ میلیارد تومان با بنیاد مستضعفان شامل ساختمان پلاسکو به مبلغ ۴۵۸ میلیارد تومان و ملک المپیا به مبلغ ۲۵۲ میلیارد تومان، سه هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان با وزارت ورزش برای ورزشگاه تختی، ۲۱ میلیارد تومان با مخابرات برای تهاتر ملک محسنیان، ۴۴۸ میلیارد تومان با آموزش و پرورش برای سوله های مهرآباد، ۲۶۰ میلیارد تومان با ارتش برای قطعات ۵ و ۶ پادگان جی و ۲۴ میلیارد تومان با ناجا برای تعاونی مسکن ۱۲ فروردین صورت گرفته است.

وی با اشاره به واریز ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان کمک فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و انسان محور تأکید کرد: در ۶ ماه ابتدایی امسال از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مبلغ مصوب، ۴۳۴ میلیارد تومان تسهیلات اخذ شده است. مقرر شده بود که هشت میلیون متر مکعب پساب از تصفیه خانه های محلاتی، شهرک غرب، تصفیه خانه شماره ۳ و ۴ حکیمیه، شماره ۲ شهر زیبا و شماره پنج سوهانک دریافت شود که قیمت پساب تحویلی پس از تعیین قیمت در شورای شهر ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به افتتاح ایستگاه متروی پرند توسط شهرداری تهران، دولت نسبت به تعهد خود مبنی بر واگذاری اراضی واقع در اطراف ایستگاه اقدام نکرده است؛ لذا درآمدی از این محل ثبت نشده است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
آماده برای کشف ی سفر مجازی … ورزش با ساعت هوشمند عکاسی با طعم هدفون های 2023